De verkar vara på väg efter mellanlandning i Lissabon , riktigt sunkplan ?
Vi kan i alla fall ge Expressen lite cred, då uppgiften att planet saknar första klass är helt korrekt309 pax i eco only.
Allt kan ju anses vara första klass om det inte finns något sämre.Vi kan i alla fall ge Expressen lite cred, då uppgiften att planet saknar första klass är helt korrekt![]()
Kärran ser inte jätterolig ut. 309 pax i eco only. 30” i pitch jämfört med 33 på TUIs dreamliner. Och mellanlandningen behövdes för de inte klarar distansen annars.
Jo men du vet att 90-95 procent av resenärerna i världen är inte insatta i vad som är mest värt och lägger inte tiden på det. Vi förstår ditt resonemang men de flesta går bara in på vilken OTA som helst och bara: Ah här är direktflyg, det bokar vi!Uff ja - det ser inte roligt ut. Jag hade nog också tackat nej och stannat hemma som Alice och Ali. Jag hade faktisk kollat TUI da vi bokade höstlov till Cancun direkt från Köpenhamn ju egentligen kändes som en bra ide jämfört med TAP via Lissabon. Men TAP lie flat business class till 60.000 sek for 3 personer vs 50.000 sek for 3 personer i TUI Premium Class var värd merpris och stopover tycker jag...
Jag förstår nog inte. Varför skulle de som reser hem inte ha rätt till kompensation? Förseningen är inte aviserad i tillräckligt god tid, och till vår vetskap har inget alternativ getts. Duty of care är förmodligen uppfyllt, men Eu261 måste ju ge maxbelopp för själva förseningen?Oavsett om vi tycker om charterflyg eller inte kan man konstatera att resenärerna fick en tråkig start på sin resa likväl de som skulle hem från Cancun.
6B597 skulle lämnat Köpenhamn 22DEC 12:25 och anlänt Cancun samma dag 17:45. Nu blev det i stället 24DEC 16:01 och anlände efter en mellanlandning i Lissabon till Cancun 25DEC 00:58
6B598 skulle lämnat Cancun 22DEC 19:45 och landat i Helsingfors 23DEC 13:00 men nu kom de iväg 25DEC 19:23 och landade (återigen efter en mellanlandning i Lissabon) det 26DEC 16:58 (dvs mer än 3 dygn försenat).
Förstår att det är knepigt med ersättningsplan, men lite bättre än så borde väl TUI kunnat prestera?
De som reste till Cancun borde kunna få en ganska rejäl ersättning medan de som blir sena hem inte får någon kompensation alls om jag förstår villkoren rätt.