Senaste nytt

Grina ut i kvällspressen

Han fick ju dock tillbaka stålarna...

Ja, sedan fins det mer att skriva om än att han fått tillbaka stålarna.
Personligen skulle jag aldrig dra på en nöjesresa utan barnen.
Business går alldeles utmärkt med barn.
Och ombokningsbar betyder inte att man kan göra som man vill utan att det kostar ett smack.

Ja, sedan fins det mer att skriva om än att han fått tillbaka stålarna.
Personligen skulle jag aldrig dra på en nöjesresa utan barnen.
Business går alldeles utmärkt med barn.
Och ombokningsbar betyder inte att man kan göra som man vill utan att det kostar ett smack.
Intressant hur olika man är. Det kan ju ibland vara guld värt att få egentid med sin partner. Och valet att resa i economy bottnar också till viss del i respekt för övriga passagerare.

Har du läst artikeln? Han hade blivit lovad av SAS att biljetten skulle vara återbetalningsbar, något de sen inte hedrade när han väl avbokade biljetten. Att det skall krävas att han kontaktar en tidning för att SAS skall stå vid sitt ord är konstigt. SAS medger ju också att det är de som har gjort fel.

Har du läst artikeln? Han hade blivit lovad av SAS att biljetten skulle vara återbetalningsbar, något de sen inte hedrade när han väl avbokade biljetten. Att det skall krävas att han kontaktar en tidning för att SAS skall stå vid sitt ord är konstigt. SAS medger ju också att det är de som har gjort fel.

Önskedrömmen vore ju om SAS alltid stod för allt som kundtjänst lovade :)

Intressant hur olika man är. Det kan ju ibland vara guld värt att få egentid med sin partner. Och valet att resa i economy bottnar också till viss del i respekt för övriga passagerare.

Det är nog så att SAS inte hade en aning om att det hänt förrän han gick till pressen och med stor sannolikhet jobbar nog inte heller personen på kundtjänst kvar för SAS.

Egen tid med partner är inte helt fel. Men att dra över till andra sidan pölen för att lyckas få lite ”egen tid med partnern” är lite overkill.
Då räcker det att ta en weekend på valfritt hotell.
Hade han inte en ombokningsbar biljett?
Den hade säkert även gått att boka om till dagarna innan julafton, men helt gratis hade det nog inte varit.
Klantigt av SAS medarbetare, men minst lika klantigt av han själv.

Valet av economy bottnar nog just i economy. Man hade kanske inte lust att pröjsa fullt pris till barnet.
De flesta gånger jag har flugit longhaul så har jag tagit med barnen i C och även F. Det har aldrig varit några problem.

Valet av economy bottnar nog just i economy.
Så är det säkert. Gör det valet ogiltigt? Gör det att familjen förtjänar hån?

De flesta kan inte för sitt liv förstå flygbiljetternas olika och varierande villkor och om, när, och hur mycket man kan tänka sig få tillbaka om man gör en ändring eller avbokar. Så de ställde en fråga till SAS kundtjänst, och agerade sedan på det svaret. Jag tycker inte det finns något "delat ansvar" här där båda parter gjort lika fel.

Det är ganska talande att vi här bara skrattar åt blotta tanken om att SAS faktiskt skulle stå för vad deras kundtjänst gör, att SAS personal (eller av SAS outsourcead funktion) faktiskt skulle göra korrekt i sin tjänsteutövning ses som en fullkomligt orealistisk utopi. Jag håller med om att något är galet här, men det är inte kunden som är galen...

Egen tid med partner är inte helt fel. Men att dra över till andra sidan pölen för att lyckas få lite ”egen tid med partnern” är lite overkill.
Då räcker det att ta en weekend på valfritt hotell.
Hade han inte en ombokningsbar biljett?
Den hade säkert även gått att boka om till dagarna innan julafton, men helt gratis hade det nog inte varit.
Klantigt av SAS medarbetare, men minst lika klantigt av han själv.

Valet av economy bottnar nog just i economy. Man hade kanske inte lust att pröjsa fullt pris till barnet.
De flesta gånger jag har flugit longhaul så har jag tagit med barnen i C och även F. Det har aldrig varit några problem.
Verkar som att du är mer arg att han inte ville köpa business åt sitt barn bara för att du brukar göra det o_O

Toppen