Robert flysas
Moderator
Tråden spårade ur totalt mot slutet och är nu låst och stängd tillsvidare. Vänligen tänk på att använda god ton i forumet /Moderator
![]()
Lovades ombokning med SAS – förlorade 17 000
När Pontus Kihlsten ville ändra sin flygbokning hos SAS lovade kundtjänsten att hjälpa honom. Det hela slutade med att han förlorade 17 000 kronor. – Det är lurendrejeri, säger han.www.expressen.se
Han fick ju dock tillbaka stålarna...
Intressant hur olika man är. Det kan ju ibland vara guld värt att få egentid med sin partner. Och valet att resa i economy bottnar också till viss del i respekt för övriga passagerare.Ja, sedan fins det mer att skriva om än att han fått tillbaka stålarna.
Personligen skulle jag aldrig dra på en nöjesresa utan barnen.
Business går alldeles utmärkt med barn.
Och ombokningsbar betyder inte att man kan göra som man vill utan att det kostar ett smack.
Har du läst artikeln? Han hade blivit lovad av SAS att biljetten skulle vara återbetalningsbar, något de sen inte hedrade när han väl avbokade biljetten. Att det skall krävas att han kontaktar en tidning för att SAS skall stå vid sitt ord är konstigt. SAS medger ju också att det är de som har gjort fel.
Intressant hur olika man är. Det kan ju ibland vara guld värt att få egentid med sin partner. Och valet att resa i economy bottnar också till viss del i respekt för övriga passagerare.
Har du läst artikeln? Han hade blivit lovad av SAS att biljetten skulle vara återbetalningsbar, något de sen inte hedrade när han väl avbokade biljetten. Att det skall krävas att han kontaktar en tidning för att SAS skall stå vid sitt ord är konstigt. SAS medger ju också att det är de som har gjort fel.
Då hade kundtjänst aldrig svaratÖnskedrömmen vore ju om SAS alltid stod för allt som kundtjänst lovade![]()
Intressant hur olika man är. Det kan ju ibland vara guld värt att få egentid med sin partner. Och valet att resa i economy bottnar också till viss del i respekt för övriga passagerare.
Har du läst artikeln? Han hade blivit lovad av SAS att biljetten skulle vara återbetalningsbar, något de sen inte hedrade när han väl avbokade biljetten. Att det skall krävas att han kontaktar en tidning för att SAS skall stå vid sitt ord är konstigt. SAS medger ju också att det är de som har gjort fel.
Så är det säkert. Gör det valet ogiltigt? Gör det att familjen förtjänar hån?Valet av economy bottnar nog just i economy.
Verkar som att du är mer arg att han inte ville köpa business åt sitt barn bara för att du brukar göra detEgen tid med partner är inte helt fel. Men att dra över till andra sidan pölen för att lyckas få lite ”egen tid med partnern” är lite overkill.
Då räcker det att ta en weekend på valfritt hotell.
Hade han inte en ombokningsbar biljett?
Den hade säkert även gått att boka om till dagarna innan julafton, men helt gratis hade det nog inte varit.
Klantigt av SAS medarbetare, men minst lika klantigt av han själv.
Valet av economy bottnar nog just i economy. Man hade kanske inte lust att pröjsa fullt pris till barnet.
De flesta gånger jag har flugit longhaul så har jag tagit med barnen i C och även F. Det har aldrig varit några problem.