Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Bokningsklass spelar ingen roll. Det ska bara visas de avgångar man faktiskt kan boka till, kan vara att någon annan tagit platsen? Vänta en liten stund och testa igen.

Se om det går att boka revenue på samma avgång. Finns det inga platser till salu så ska det inte gå att boka om till den avgången.
Revenuetillgång finns. Och flighten finns fortfarande att ”välja”.
SAS KTJ meddelade att de inte kunde hjälpa till. Av flera anledningar. Hänvisade till checkin. Men ”o-sugen” att åka till flygplatsen 3-4h tidigare på vinst och förlust.

NU är den borta som alternativ, likaså revenuebiljetterna :( trist när ”tekniken” inte fungerar som den borde.

Där är en begränsning hur många revenue som måste finnas för att det ska vara möjligt att boka om. Låter som det var fel att visa tillgängligheten i listan, inte minst om det nu är slutsålt. Systemet fångade platsbristen i nästa steg när du försökte.

Finns det skrivet någonstans på SAS hemsida att förmånen gäller samtliga resenärer i samma bokning, även om bara en är EBD? Vi är EBD + 5 personer som skulle vilja använda förmånen på gemensam resa.
Finns nog inte skrivit tvärtom heller.
Tror inte ens du kan välja att omboka bara någon eller några i en bokning. Alla eller inga.

Finns det skrivet någonstans på SAS hemsida att förmånen gäller samtliga resenärer i samma bokning, även om bara en är EBD? Vi är EBD + 5 personer som skulle vilja använda förmånen på gemensam resa.
1753521295578.png

Jag tror det ska dyka upp 30 timmar innan avgång.
Gäller detta fortfarande?
På SAS hemsida hittar jag bara texten som säger ”efter midnatt” men samma text säger att det inte går att boka om i appen så den känns ganska utdaterad.

Incheckning har öppnat i appen men jag ser inte alternativet. Ska man checka in först eller spelar det ingen roll? Är ett tag sedan jag använde funktionen så minns inte hur jag gjorde då.

På SAS hemsida hittar jag bara texten som säger ”efter midnatt” men samma text säger att det inte går att boka om i appen så den känns ganska utdaterad.

Incheckning har öppnat i appen men jag ser inte alternativet. Ska man checka in först eller spelar det ingen roll? Är ett tag sedan jag använde funktionen så minns inte hur jag gjorde då.
För mig dyker funktionen upp 18 timmar innan din ordinarie bokade flight. När det är få platser kvar så kan möjligheten till ombokning dyka upp senare, 3-12 timmar före är min erfarenhet.

Det är lite mer varierande med tidsgränser nu.

Det spelar ingen roll om man är incheckad eller ej.

Toppen