Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Toppen, tack. Antar att jag som Diamond kan byta på alla på samma bokning? Bra att veta att det andra benet i bokningen går att ändra innan det första benet påbörjas. Alltså innan vi checkar in bagaget.
Du inte bara kan byta, du måste byta. Alla på samma bokning måste med. Du kan heller inte boka om någon som har en separat bokning.

Du måste byta för alla personer i bokningen.

Alternativet kommer upp c:a 24 timmar före CPH-ARN avgår.

Det måste vara minst 60 minuter anslutning mellan flygen för att kunna byta.

Du måste göra bytet nnan du checkar in bagage.
Följdfråga, om någon testat.
Funkar det att byta på en skyteam reward oxå? Exempelvis JFK-LHR-CPH, där företa benet är med icke-SAS och andra (LHR-CPH) med SAS. Förutsatt att incheckning och därmed ändrad flight för LHR-CPH sker max 24h innan andra benet.

Tack alla för input. Intressant spread med olika utfall i exempel ovan. Har på senare tid (kommer inte ihåg exakt när det ändrades) alltid fått poäng direkt vid landning. Det var därför jag blev lite konfunderad. Ger mig till tåls och ser var det landar.
To whom it may concern...
Poängen trillade (korrekt) in ett dyngn senare.

Funkar det att byta på en skyteam reward oxå? Exempelvis JFK-LHR-CPH, där företa benet är med icke-SAS och andra (LHR-CPH) med SAS. Förutsatt att incheckning och därmed ändrad flight för LHR-CPH sker max 24h innan andra benet.
Der gick inte när jag försökte för några månader sedan.

Men, om man inte checkar in bagage så skulle jag inte bli förvånad om man kan byta vid en SAS-disk vid transfer. Exempelvis att komma med ett tidigare flyg från CPH vidare till Sverige.

Kanske inte via appen, men det ska gå i check-in disken. Flög förvisso strax innan övergången till SkyTeam på en Star Alliance bokning JFK-BRU-CPH. Ville korta ner min transfertid i BRU. Gick bort till check-in och där var det inga problem att boka om till en tidigare avgång. Ska tillägga att jag enbart hade handbagage. Borde rimligen funka så även idag med SkyTeam.

Fast just på LHR så borde det vara kört, right?
Check-in ska gå. I London har ju SAS dessutom en transferdisk. Så här säger man på hemsidan:

Member can change flight at all airports at the check-in counter and Service Points (not possible at the gate). Exceptions: Salzburg (SZG), Dubrovnik (DBV), Pula (PUY), Zadar (ZAD), Split (SPU) and Tivat (TIV)

Du måste byta för alla personer i bokningen.

Alternativet kommer upp c:a 24 timmar före CPH-ARN avgår.

Det måste vara minst 60 minuter anslutning mellan flygen för att kunna byta.

Du måste göra bytet nnan du checkar in bagage.
Antar att det inte går att byta det andra benet i bokningen så att det avgår före det första landar, utan att man i så fall måste byta det första benet först? Då antar jag vidare att det inte finns någon garanti för att det går att byta det andra benet när man väl bytt det första, utan att man då riskerar ett längre uppehåll mellan flygningarna. Listas alternativ för tidigare flighter på bägge benen innan man bokar om det första?

Detta komma ge sig själv när man provat sig fram efter ett antal flygningar, var bara nyfiken på om någon vet. :)

Toppen