Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

För mig brukar det ta allt från 24 h till som längst 5 dagar för att poängen ska trilla in.
Har inte sett något samband om det är SAS metall eller wetlease. Så lite hit & miss

Jag bytte avgång på en revenue-biljett idag. Normalt kommer poängen in när man landar nu för tiden, men inte idag. Kommer inte ihåg hur det varit tidigare.

Postas poäng direkt och automatiskt vid byte av avgång, eller tar det lite längre tid? Någon som har nylig erfarenhet?
Jag bytte också för någon vecka sen, poängen kom efter 5 dagar.

Jag bytte avgång på en revenue-biljett idag. Normalt kommer poängen in när man landar nu för tiden, men inte idag. Kommer inte ihåg hur det varit tidigare.

Postas poäng direkt och automatiskt vid byte av avgång, eller tar det lite längre tid? Någon som har nylig erfarenhet?
Jag upplever att poängen kommer omedelbart om jag inte byter, och efter c:a 5 dagar om jag byter.

Tack alla för input. Intressant spread med olika utfall i exempel ovan. Har på senare tid (kommer inte ihåg exakt när det ändrades) alltid fått poäng direkt vid landning. Det var därför jag blev lite konfunderad. Ger mig till tåls och ser var det landar.

• Gilla
Reactions: fcx
Kort fråga. Ponera att jag åker med fru och barn i samma bokning (4 personer). Vi åker AGP-CPH-ARN. Kan jag byta avgångstid för samtliga i bokningen på sträckan CPH-ARN fram till incheckning i AGP, eller kommer det alternativet inte upp förrän vi fullbordat AGP-CPH? Vi kommer att resa med incheckat bagage och jag förstår att jag måste ha bytt flyg innan bagaget checkas in.

Kort fråga. Ponera att jag åker med fru och barn i samma bokning (4 personer). Vi åker AGP-CPH-ARN. Kan jag byta avgångstid för samtliga i bokningen på sträckan CPH-ARN fram till incheckning i AGP, eller kommer det alternativet inte upp förrän vi fullbordat AGP-CPH? Vi kommer att resa med incheckat bagage och jag förstår att jag måste ha bytt flyg innan bagaget checkas in.
Du måste byta för alla personer i bokningen.

Alternativet kommer upp c:a 24 timmar före CPH-ARN avgår.

Det måste vara minst 60 minuter anslutning mellan flygen för att kunna byta.

Du måste göra bytet nnan du checkar in bagage.

Du måste byta för alla personer i bokningen.

Alternativet kommer upp c:a 24 timmar före CPH-ARN avgår.

Det måste vara minst 60 minuter anslutning mellan flygen för att kunna byta.

Du måste göra bytet nnan du checkar in bagage.

Toppen, tack. Antar att jag som Diamond kan byta på alla på samma bokning? Bra att veta att det andra benet i bokningen går att ändra innan det första benet påbörjas. Alltså innan vi checkar in bagaget.

Toppen