Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Är det något problem med funktionen byta avgång?

Jag vill byta avgång till ett fullt normalt SAS flyg, avgången säljs till normala priser och expertflyer säger att det är 9 platser i flera klasser. Men avgången syns inte alls i byta-avgång i appen. Andra avgångar samma dag syns.

Det enda jag ser som är udda är att avgången står som "Op by Braathens Regiona Airlines". Går det inte att byta till BRA?!
Hur långt fram i tiden är din avgång respektive den önskade avgången?

Min bokade avgång är 23 timmar bort. Min önskade avgång är 21 timmar bort. Jag ser avgångar som är 15 timmar resp 28 timmar bort. Tre avgångar som ligger mellan ytterligheterna är BRA och syns inte alls i appen.

SAS connect och Cityjet syns, inte BRA - jag lurar åt att de missat att koda in BRA som ett bolag som det är tillåtet att byta avgång till :(

Min bokade avgång är 23 timmar bort. Min önskade avgång är 21 timmar bort. Jag ser avgångar som är 15 timmar resp 28 timmar bort. Tre avgångar som ligger mellan ytterligheterna är BRA och syns inte alls i appen.

SAS connect och Cityjet syns, inte BRA - jag lurar åt att de missat att koda in BRA som ett bolag som det är tillåtet att byta avgång till :(
Skumt!!

Fått bekräftat att Braathens inte gick att byta avgång till i appen och att det ska vara fixat nu.

Jag bytte avgång med hjälp av servicedesk på ARN utan problem och fick BP på papper. Men hela reservationen försvann från appen och sas se, såatte...

Nyttjade idag min första Diamond förmån för same-day REBOOKING på ARN-GOT. Vid första besök vid service point så var beskedet att det enda som var kvar var Businessplatser så de satte mig på wait list. Trodde det var kört men helt plötsligt 30 min innan tidigare Flight's boarding så rasslade det till i SAS appen och ett nytt boardingkort var på plats.

Perfekt! Det enda man kunde klaga på var att jag assignades till säte 26A vilket var lite läskigt. Jag är en aisle person och att sitta så långt bak i planet har jag inte gjort sedan innan Covid. Otrygg upplevelse, finns det belysning där bak? Behöver man bära något speciellt gängtäcken? Tyckte jag såg en passagerare på andra sidan aislen gnagga på ett rått köttben men jag tittade inte så noga då jag försökte att undvika att möta hans djuriska blick. Som tur var så hade de avstigning bak väl i GBG så att jag var ute snabbt. Tack SAS!

Har lyckats 2 ggr att slippa 3-5h väntan i CPH fvb ARN från Haneda men har krävts att få checka bagaget till CPH och få till tidigareläggningen på plats där i CPH. Verkar aldrig funka i appen på den sträckan.

Hur fungerar detta om jag t.ex. flyger ARN-CPH-MUC? När jag får frågan att byta, är det bara ARN-CPH som byts först då och eller byter jag båda avgångarna innan resan påbörjas? om man t.ex. bokar 06:00 från ARN (som är billigast), så kan jag ju inte bara byta första benet till 15:55 från ARN för då missar jag anknytningen från CPH som ursprungligen skulle ha gått 08:00 till MUC. Allt måste i så fall göras i ett svep. Frågan har säkert ställts förut, ber om ursäkt i så fall då jag inte hittar det i flödet. Hittade bara kommentar en bit upp att man då får börja med att boka om det andra benet, är det så man gör?

Förstår att Cityjet går att boka om till, men hur är det med Jettime? (som opererar CPH-MUC)

Hur fungerar detta om jag t.ex. flyger ARN-CPH-MUC? När jag får frågan att byta, är det bara ARN-CPH som byts först då och eller byter jag båda avgångarna innan resan påbörjas? om man t.ex. bokar 06:00 från ARN (som är billigast), så kan jag ju inte bara byta första benet till 15:55 från ARN för då missar jag anknytningen från CPH som ursprungligen skulle ha gått 08:00 till MUC. Allt måste i så fall göras i ett svep. Frågan har säkert ställts förut, ber om ursäkt i så fall då jag inte hittar det i flödet. Hittade bara kommentar en bit upp att man då får börja med att boka om det andra benet, är det så man gör?

Förstår att Cityjet går att boka om till, men hur är det med Jettime? (som opererar CPH-MUC)
Man kan tyvärr inte boka om i ett svep, så ska du senarelägga måste du först boka om CPH-MUC till senare tid (när den är öppen för det), och sedan boka om ARN-CPH, och hoppas att den går att boka om.

Toppen