Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Kanske håller de på att rulla ut funktionen i appen på allvar nu. Jag fick den precis aktiverad för en flygning i morgon. Funktionen fanns inte där för några timmar sedan). Ingen ny version, utan de fortsätter med att dynamiskt aktivera det i befintlig app.

Kan du ta en skärmdump?
Måste man gräva i appen för att hitta ombokningen?

Från startsidan, där din "upcoming trip" finns, klickar man in till "Manage my trip". Under den blåa balken "Boarding pass" dyker funktionen upp.

Antingen direkt under balken (som på den här bilden) eller längre ner, under de vanliga tillvalen tex add bag, add meal, add seat

Screenshot_2024-05-29-18-41-46-26_8c8bdd374cd1e99028ff05e07f7fe11a.jpg

Variant (återigen, måste vara inne i Manage my trip):

IMG_20240529_184901.jpg

Från startsidan, där din "upcoming trip" finns, klickar man in till "Manage my trip". Under den blåa balken "Boarding pass" dyker funktionen upp.

Antingen direkt under balken (som på den här bilden) eller längre ner, under de vanliga tillvalen tex add bag, add meal, add seat

Visa bifogad bild 153306

Variant (återigen, måste vara inne i Manage my trip):

Visa bifogad bild 153307

Helt plötsligt har även jag den.
Den rullar således ut redan dagen innan.

SAS blev riktigt bra helt plötsligt.
Bästa perken hittills

En datapunkt. Hade tre flighter i förra veckan och funktionen visade sig inte i min app, vilket i detta fall inte hade någon betydelse för mig.

Enligt uppgift ska den bli synlig "när check-in öppnar"
Om det betyder 22, 23, 24 eller 36 timmar är dock oklart.
Empiriskt är det ett av de lägre talen. Jag har nyss haft 2 avgångar jag kunnat checka in till men där funktionen inte visats efter det. Först några timmar senare har den dykt upp.
Dock i väldigt god tid före avgång så i praktiken inget problem

Det har ju tidigare i tråden rapporterats om riktilinjer beroende på tid innan avgång och antal lediga platser huruvida man får en bekräftad ombokning direkt eller enbart en standbyplats.
Ni som har sett denna funktion i appen, har det varit någon skillnad mellan olika avgångar?

Det har ju tidigare i tråden rapporterats om riktilinjer beroende på tid innan avgång och antal lediga platser huruvida man får en bekräftad ombokning direkt eller enbart en standbyplats.
Ni som har sett denna funktion i appen, har det varit någon skillnad mellan olika avgångar?

Inkommer det inget svar så får du påminna mig nästa vecka då jag tror att jag kan ha behov för en avgångsändring.

Toppen