Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Thornado

Medlem
Har något fått svar på detta?
Jag ska försöka omboka mig själv +1(EBG) från GOT-ARN-CPH till GOT-CPH om några veckor. Får då förhoppningsvis svar på om man får poäng enligt orginalboking eller enligt den nya rutten(eller något helt annat).

Fast det där är ju en rätt så tråkig rerouting. Jag ska åka ARN-CPH om ett par veckor. Jag skulle gärna boka om till ARN-OSL-CPH eller ARN-GOT-CPH istället (under förutsättning att det ger poäng för flygna sträckor). :cool:
Men om det kanske inte är superstor chans att din rerouting funkar så kan vi väl konstatera att den är i stort sett obefintlig för min.
 

henke12

Medlem
Fast det där är ju en rätt så tråkig rerouting. Jag ska åka ARN-CPH om ett par veckor. Jag skulle gärna boka om till ARN-OSL-CPH eller ARN-GOT-CPH istället (under förutsättning att det ger poäng för flygna sträckor). :cool:
Men om det kanske inte är superstor chans att din rerouting funkar så kan vi väl konstatera att den är i stort sett obefintlig för min.
Varför inte ARN-EWR-CPH? :)
 

Once56

Medlem
Bokad på direktflyget GOT-LLA, avg 20,25. Tidigt avslut på mitt möte, på Landvetter kl 13,30. Två hjälpsamma tjejer på Aviator hjälpte mig att boka om till en avg 16,10 via ARN istället. Hemma före ordinarie avgångstid, nice.
Själva ombokningen tog tid, tjejerna fick ringa upp till ARN för att be om hjälp då de inte ”kom åt Arlandas system”. Men ingen tvekan från deras sida, ”det här är första gången vi gör det, ska nog inte vara så här krångligt egentligen” sa de med ett leende. Snyggt, och skitbra förmån!
 

henke12

Medlem
Bokad på direktflyget GOT-LLA, avg 20,25. Tidigt avslut på mitt möte, på Landvetter kl 13,30. Två hjälpsamma tjejer på Aviator hjälpte mig att boka om till en avg 16,10 via ARN istället. Hemma före ordinarie avgångstid, nice.
Själva ombokningen tog tid, tjejerna fick ringa upp till ARN för att be om hjälp då de inte ”kom åt Arlandas system”. Men ingen tvekan från deras sida, ”det här är första gången vi gör det, ska nog inte vara så här krångligt egentligen” sa de med ett leende. Snyggt, och skitbra förmån!
Nya möjligheter till segmentruns:)

Min gissning är dock att detta inte är att räkna med, det blir rätt meckigt att få biljetten korrekt med hänsyn till flygplatsskatter osv!
Hoppas jag har fel och vi får se likadana exempel snart!
 
Att ingen på BC har tänkt på det förut!
Varför inte ARN-EWR-CPH? :)
Skulle precis fråga om någon faktiskt prövat denna förmån på long-haul?


Skall själv försöka nyttja denna idag när jag är på Arlanda för min inrikesresa. Får se hur det går då polaren är statuslös och skall med, men det sägs enligt bekräftade källor att det skall gå om man är på samma flyg.
 

pjsven

Medlem
Skulle precis fråga om någon faktiskt prövat denna förmån på long-haul?


Skall själv försöka nyttja denna idag när jag är på Arlanda. Får se hur det går då polaren är statuslös och skall med, men det sägs enligt obekräftade källor att det skall gå om man är på samma flyg.
Det går att ta med statuslös polare, gjorde det så sent som i söndags.
 
Toppen