intuition
Medlem
En diamond-förmån, två SAS flyg, två helt olika upplevelser...
Nu blir det lite upprepning, men tyckte det var lite kul att "compare and contrast" som de säger i skolan.
MMX-ARN PLUS PRO:
50 minuter före avgång av tidigare plan:
Flygplatspersonalen vänlig men kan inte (enligt egen uppgift iaf) boka om till tidigare avgång. Rekommenderar att jag ringer SAS så borde de kunna lösa det.
Ringar, diamond prio frungar och jag får svar direkt. Berättar att flygplatspersonalen inte kan och undrar om hon kan lösa det. Jodå, hon kappar igång. Det går inte fort, men jag har ju gott om tid. Hon måste be om bokningsref och det tar en stund bara att få upp den.
40 minuter till avgång: Ja, det går, men jag måste först avbryta din incheckning, säger hon. Och... Det blir 4500kr och om du inte själv checkar in igen inom 10 minuter så förlorar du allt.
- Det kan inte stämma, jag ska ju ha detta som en fri förmån, säger jag.
- Hur menar du då? säger hon.
Så får jag förklara att EB Diamond ska ha fri ombokning om det finns plats. Det har hon aldrig hört talas om och behöver fråga en kollega.
Nu går tiden och det tar nästan 10 minuter för henne att göra det. 31 minuter innan avgång är hon tillbaka och förklarar att bara flygplatspersonalen kan göra detta.
-Ja, säger ja, men precis som jag berättade tidigare har jag ju pratat med de redan och de hänvisar till er.
- Du får tillbaka dit och be de ta kontakt med sin support. Eller så får du prata med en annan agent, säger hon och klickar mig.
ARN-MMX GO light:
ca 1 timme före tidigare avgång.
Jag frågar loungen på Arlanda. Det tar henne 30 sekunder att hitta bokningen och tidigare avgång. Frågar "Är det denna du vill ålka med", och gör ombokningen på 5 sekunder.
- Kolla appen om du fått nytt boardingpass, annars printar jag ett till dig!
Och så klart är bokningen och BP klar i appen redan, incheckad och allt.
Nu blir det lite upprepning, men tyckte det var lite kul att "compare and contrast" som de säger i skolan.
MMX-ARN PLUS PRO:
50 minuter före avgång av tidigare plan:
Flygplatspersonalen vänlig men kan inte (enligt egen uppgift iaf) boka om till tidigare avgång. Rekommenderar att jag ringer SAS så borde de kunna lösa det.
Ringar, diamond prio frungar och jag får svar direkt. Berättar att flygplatspersonalen inte kan och undrar om hon kan lösa det. Jodå, hon kappar igång. Det går inte fort, men jag har ju gott om tid. Hon måste be om bokningsref och det tar en stund bara att få upp den.
40 minuter till avgång: Ja, det går, men jag måste först avbryta din incheckning, säger hon. Och... Det blir 4500kr och om du inte själv checkar in igen inom 10 minuter så förlorar du allt.
- Det kan inte stämma, jag ska ju ha detta som en fri förmån, säger jag.
- Hur menar du då? säger hon.
Så får jag förklara att EB Diamond ska ha fri ombokning om det finns plats. Det har hon aldrig hört talas om och behöver fråga en kollega.
Nu går tiden och det tar nästan 10 minuter för henne att göra det. 31 minuter innan avgång är hon tillbaka och förklarar att bara flygplatspersonalen kan göra detta.
-Ja, säger ja, men precis som jag berättade tidigare har jag ju pratat med de redan och de hänvisar till er.
- Du får tillbaka dit och be de ta kontakt med sin support. Eller så får du prata med en annan agent, säger hon och klickar mig.
ARN-MMX GO light:
ca 1 timme före tidigare avgång.
Jag frågar loungen på Arlanda. Det tar henne 30 sekunder att hitta bokningen och tidigare avgång. Frågar "Är det denna du vill ålka med", och gör ombokningen på 5 sekunder.
- Kolla appen om du fått nytt boardingpass, annars printar jag ett till dig!
Och så klart är bokningen och BP klar i appen redan, incheckad och allt.