Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Thornado

Medlem
Testade att fråga på EBD-chatten i appen och de tyckte också att jag skulle maila supporten.
Har inte gjort det än, men även om de skulle svara att det ska funka från LLA så är det tveksamt om jag skulle våga testa. Om incheckningspersonalen inte kan/vill fixa det så är det tveksamt om det hjälper att jag står och viftar med ett mail från Diamondsupporten, och Kallax flygplats är inte SÅ spännande att man gärna tillbringar flera timmar extra där.

Fick nedanstående svar från EBD-mailen idag när jag hade frågat om det skulle gå att göra detta även från LLA och andra "mindre" flygplatser (och sa att jag hört att folk inte kunnat göra det):

SAS skrev:
Tack för att du hör av dig till oss.
Den nya förmånen ska gå att utnyttja på alla SAS flygningar oavsätt biljettyp, förutsatt att det finns tillgängligthet på flighten som man vill boka om till.
Vi har inte hört något om att det inte skulle gå från LLA eller någon annan mindre flygplats, det ska gå.
Det som gäller för den nya förmånen är att man gör en ombokning samma dag antingen via ett servicecenter eller en incheckningsdisk på flygplatsen, så måste prata med personal på flygplatsen på avresedagen.
Vissa begränsningar finns om man reser med assistans eller djur eller annan "special service" som man behöver förboka.
Och ombokningen går inte att göra om man redan checkat in resväskor på flighten som man hade från början.

Som vanligt så ska man ju ta det kundtjänst säger med en stor nypa salt, men åtminstone en datapunkt för hur kundtjänst TROR att förmånen funkar...
 

FF#1

Medlem
Fick nedanstående svar från EBD-mailen idag när jag hade frågat om det skulle gå att göra detta även från LLA och andra "mindre" flygplatser (och sa att jag hört att folk inte kunnat göra det):



Som vanligt så ska man ju ta det kundtjänst säger med en stor nypa salt, men åtminstone en datapunkt för hur kundtjänst TROR att förmånen funkar...

min vän @Holmgren har utnyttjat det på LLA, och till hans stora förvåning var det inga problem att fixa det i Luleå.
 
Toppen