palmen
Moderator
Tydligen inte så värdelös om man ska tro denna trådenVärdelös förmån såvida man inte flyger inrikes eller inom Skandinavien.
Tydligen inte så värdelös om man ska tro denna trådenVärdelös förmån såvida man inte flyger inrikes eller inom Skandinavien.
Gillar din tanke men SAS säljer Plus Pro så billigt som i A-klass, så det vore nog en ganska dyr affär att tillåta så misstänker jag.Jag var bokad HEL-ARN-DUB men lyckades ändra till den tidigare HEL-CPH-DUB vid check-in i Helsingfors. Personen behövde ringa support som fixade det på ett par minuter.
Som andra rapporterat går det inte att ändra säte online eller i appen (verkar som att biljetten inte tilldelas till de nya flygen), men jag kunde byta säte i check-maskinen.
Mycket bra förmån det här! Även om jag tycker att den hellre skulle vara för alla resenärer med en Plus Pro biljett, snarare än för alla diamant-medlemmar.
Bokad på 20:00 SK169.. ber loungeagent om plats på SK165 17:25.. “tyvärr minusplats så standby och gå till gate se om du kan få plats” ser själv att det finns plats.. skam den som ger sig.. går direkt till service point och efter samtal och knappande.. “confirmed boardingkort varsågod”. Det finns väl ett gäng standby till flyget men det är inte mitt problem och revenue borde gå före nonrev
Kan lounge personalen boka om, eller kollade de om det fanns plats?Bokad på 20:00 SK169.. ber loungeagent om plats på SK165 17:25.. “tyvärr minusplats så standby och gå till gate se om du kan få plats” ser själv att det finns plats.. skam den som ger sig.. går direkt till service point och efter samtal och knappande.. “confirmed boardingkort varsågod”. Det finns väl ett gäng standby till flyget men det är inte mitt problem och revenue borde gå före nonrev
De kan, mellan loungerna Gold och Business (ARN). Har även gjort det tidigare.Kan lounge personalen boka om, eller kollade de om det fanns plats?
Men jag trodde det hade stoppat den möjligheten, var det inte diskussion om det här på BC, jag kanske minns fel och det var uppgradering de upphörde med.De kan, mellan loungerna Gold och Business (ARN). Har även gjort det tidigare.
Stämmer att det diskuterats. Jag har blivit blånekad all hjälp beträffande biljetter i SAS lounge på Kastrup de få gånger jag prövat senaste året+. "Vi är så få personal i loungen nu för tiden, så du måste gå till transferservice om du vill ha hjälp".Men jag trodde det hade stoppat den möjligheten, var det inte diskussion om det här på BC, jag kanske minns fel och det var uppgradering de upphörde med.