Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Hachans

Medlem
Fick du en förklaring? Fullt flyg? Computer says no? Personal ovetandes om nya förmånen?

Computer says no mer eller mindre. Personalen fick det att låta som att de försökte göra mig en tjänst och inte hade jättekoll på förmånen. Jag hade flexbiljett dessutom som jag försökte boka om i appen men den sa också nej och tyckte jag skulle ringa kundtjänst.

Jaja, jag fick jäsa i två timmar i SQ-loungen så det var ju ingen katastrof så. Och råkade springa på folk jag kände i OSL på vägen så det var helt okej i slutändan.
 

Swedestar

Medlem
Testade att försöka komma med ett tidigare flyg från GOT idag men Aviators personal i incheckningen kunde inte boka om. ”Du får ringa SAS”
Finns ju ingen servicedisk heller. Undrar hur det är tänkt att det ska fungera i praktiken?
 
  • Gilla
Reactions: hco

Hachans

Medlem
Testade att försöka komma med ett tidigare flyg från GOT idag men Aviators personal i incheckningen kunde inte boka om. ”Du får ringa SAS”
Finns ju ingen servicedisk heller. Undrar hur det är tänkt att det ska fungera i praktiken?

Det är ju det som är himla bra med förmånen för SAS. Ser snyggt ut på pappret, men det går inte att använda den på ett vettigt sett. Om bara SAS-personal kan ändra biljetten så är det ju bara Oslo, CPH och ARN som har möjligheten.
 

AABack2ARN

Medlem
Det är ju det som är himla bra med förmånen för SAS. Ser snyggt ut på pappret, men det går inte att använda den på ett vettigt sett. Om bara SAS-personal kan ändra biljetten så är det ju bara Oslo, CPH och ARN som har möjligheten.

Det är ju helt fantastiskt uträknat av SAS. Undrar om de har hyrt in Catbert för att ta fram denna förbenat bra planen? ;)
 
  • Gilla
Reactions: hco

Malu

Medlem
Kan bara hålla med om att det blir en riktigt bra förmån när det går att ändra avgång direkt i appen - innan dess inte riktigt lika bra. Jag använde möjligheten nu i veckan på avgång från ARN till CPH där SAS Servicepoint snällt bokade om mig till flighten innan utan problem, även om det var riktigt fullt. Jag fick inte någon ny seating, men vid gate ordnades detta. Just anslutningar i huvudstadstriangeln lär vara en sweet-spot då det finns många avgångar, men priserna gör att man helst bokar sent eller tidigt...
 

Philip G

Medlem
Lite OT, men vad är sannolikheten att lyckas boka om i SAS-loungen i CPH (till ARN) till en tidigare flight som EBG? Någon som testat?
 

Kris

Medlem
Lite OT, men vad är sannolikheten att lyckas boka om i SAS-loungen i CPH (till ARN) till en tidigare flight som EBG? Någon som testat?
Nu har jag iofs inte testat just detta. Men de sista få gånger jag frågat om hjälp med något "resetekniskt" i loungen CPH (ex boardingpass) så har jag fått arga blicken och information att de minsann inte är så många personal i loungen längre med hänvisning till transfer-desk.
 

mha321

Medlem
Lite OT, men vad är sannolikheten att lyckas boka om i SAS-loungen i CPH (till ARN) till en tidigare flight som EBG? Någon som testat?
Med tanke på att det nu är en definierad förmån för EBD så borde sannolikheten som EBG snarast ha minskat.

Men även dom ebd har det de senaste åren, före ändringen, för mig i princip bara funkat vid irrops. Jag skulle räkna helt med att ser inte går. Men det kostar inget att fråga.
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Toppen