Senaste nytt

Gratis bil från Avis när man bokar en vecka ToR till Kalifornien

Attachments

• avis.JPG
    avis.JPG
    80,5 KB · Visningar: 495
Någon som bokat och kan berätta vad lagstadgade försäkringar innebär?

"Erbjudandet gäller en Avis hyrbil inom grupp A med alla lagstadgade försäkringar inkluderade."

Låter som väldigt basic och att man måste köpa till CDW och ALI ???

California and Texas: With respect to rentals commencing in California and Texas, this Agreement does not afford you, or any other driver, any insurance or protection against liability in those two states.
https://www.avis.com/car-rental/html/global/en/terms/AV_Preferred_Rental_Terms_R1_4.20.16.pdf

In most states, at least some level of liability insurance is included in the rate.
As you alluded to, this is not the case in California. In California, state law specifically allows the rental agency to decline to provide liability insurance to customers. As a result, almost no rental car in California includes liability insurance--leaving you fully responsible for any harm you cause to third parties while driving a rental car.

Chris Luth's answer to What's the best car rental insurance option for someone without any coverage? - Quora

Då bekräftar jag själv, jag gjorde en bokning (svar kom från Avis UK) och i bokningen står det:

Protections & Coverages
Cover The Car (LDW) Accepted
Cover Myself (PAI) Declined
Cover My Belongings (PEP) Declined
Cover My Liability (ALI) Accepted

Cover The Car (LDW)-INCLUDED
With LDW, avoid paying for damage to our vehicle with no additional out of pocket expense & no increase to your personal policy due to an incident.

Third Party Liability-INCLUDED
Third party liability protection for bodily injury and property damage up to a combined single limit of $1,000,000 for each accident inclusive of any third party liability protection afforded under the Rental Agreement.

Alltså likadant som om man gjort en bokning på vanligt sätt med Eurobonus rabattkod.

F.ö. är bokningsbekräftelsen och vouchern i GBP, har ett Brittiskt reservationsnummer och min adress har angetts
som United Kingdom Mainland.
De har INTE lagt in bokningen i Avis Preferred trots att jag specifikt bad om det.

Då bekräftar jag själv, jag gjorde en bokning (svar kom från Avis UK) och i bokningen står det:

Protections & Coverages
Cover The Car (LDW) Accepted
Cover Myself (PAI) Declined
Cover My Belongings (PEP) Declined
Cover My Liability (ALI) Accepted

Cover The Car (LDW)-INCLUDED
With LDW, avoid paying for damage to our vehicle with no additional out of pocket expense & no increase to your personal policy due to an incident.

Third Party Liability-INCLUDED
Third party liability protection for bodily injury and property damage up to a combined single limit of $1,000,000 for each accident inclusive of any third party liability protection afforded under the Rental Agreement.

Alltså likadant som om man gjort en bokning på vanligt sätt med Eurobonus rabattkod.

F.ö. är bokningsbekräftelsen och vouchern i GBP, har ett Brittiskt reservationsnummer och min adress har angetts
som United Kingdom Mainland.
De har INTE lagt in bokningen i Avis Preferred trots att jag specifikt bad om det.
Hur lång tid tog det innan du fick svar efter att ha mejlat in bokningsförfrågan? Jag skickade igår förmiddag och ännu inget svar.

Man kan också boka annan period och bilgrupp. Jag frågade om 10 dagar från SFO till LAX med uppgradering till bilgrupp L (Mitsubishi Outlander 4X4 SUV eller liknande). Uppgradering för £625. Har inte hunnit jämföra med andra rabatter men det lät inte som något fantastiskt erbjudande.

Man kan också boka annan period och bilgrupp. Jag frågade om 10 dagar från SFO till LAX med uppgradering till bilgrupp L (Mitsubishi Outlander 4X4 SUV eller liknande). Uppgradering för £625. Har inte hunnit jämföra med andra rabatter men det lät inte som något fantastiskt erbjudande.
8055 SEK om man gör en förfrågan på avis.se så 1000 SEK i rabatt.

Betyder det att erbjudandet även gäller envägshyra för hyrbil? Tex hämta i LA och lämna i San F?

Normalt är det ju ingen envägsavgift däremellan, men om det gäller andra regler för detta
specifika erbjudande får du nog fråga Avis om (på engelska) avispartnerships@avis-europe.com

Såhär står det i den svenska texten

Erbjudandet gäller en Avis hyrbil inom grupp A med alla lagstadgade försäkringar inkluderade. Bilen hämtas och överlämnas på ett av Avis uthyrningskontor, antingen på San Franciscos eller Los Angeles flygplats. Självklart kan du mot betalning uppgradera till en högre kategori eller förlänga hyresperioden.

Toppen