Senaste nytt

Gratis bil från Avis när man bokar en vecka ToR till Kalifornien

SAS har den här kampanjen igen, men jag har en liten fundering...

Resan som vi eventuellt tänker boka är ARN-LAX och SFO-ARN. Tror ni att det här är förenligt med SAS villkor? Alltså att man kan hämta bilen i Los Angeles och lämna den i San Francisco?

Edit: villkoren gör mig inte helt säker heller nämligen.

"Kampanjen förutsätter köp av tur- och returbiljetter för minst två personer, varav minst den ena är vuxen, med SAS till Los Angeles (LAX) eller San Francisco (SFO) via sas.no, sas.dk eller sas.se."

Kampanjen gäller om du bokar via sas.se/no/dk, och jag utgår från att SAS avser "tur och retur" med att du väljer just "tur och retur" i bokningsrutan på sajten. Då kan du tyvärr inte välja ARN-LAX/SFO-ARN.

Det är oklart från kampanjvillkoren om man kan hämta hyrbilen på LAX och lämna på SFO; antingen går det inte öht, eller så får du betala envägsavgift, antar jag.

Vi gjorde det lättsamt för oss och bokade en resa till och från Los Angeles. Man blev ju inte klokare av att prata med SAS kundtjänst, så kändes onödigt att chansa. :)

Jag misstänker att SAS syftar på vuxenbiljett när dem skriver "minst en vuxen"?
Min fundering gäller kampanjen om jag och polaren bokar 2st sas ungdomsbiljetter?

GET AN AVIS CAR FOR A WHOLE WEEK WHEN BOOKING A RETURN TRIP TO CALIFORNIA WITH SAS

Terms & Conditions:

The campaign requires the purchase of return tickets for at least two people with SAS to Los Angeles (LAX) and / or San Francisco (SFO) through sas.no, sas.dk or sas.se. Note that the driver of the car must be at least 21 years and that the surcharge if the driver is under 25 years. The promotion is valid for journeys undertaken during the period 1st January 2018 to 31st October 2018 and purchased during the period 1st November to 30th November 2017. Book your car at least 3 days before departure and no later than 30th November. SAS general terms and conditions apply. Rental conditions are stated in your agreement with Avis concluded separately. In the event of cancellation of the SAS ticket, the Avis rental is not valid.

Great Avis deals for EuroBonus members

Toppen