Senaste nytt

Gratis bil från Avis när man bokar en vecka ToR till Kalifornien

Någon som vet vad som händer om man skulle "vaska" en bokad bil under den här kampanjen?
Kan man alltså bara strunta i att hämta ut den eller måste man avboka?
Jag hittar inte bokningen på min profil på Avis, men jag har fått bekräftelse och voucher på mail (där jag inte hittar någon "cancellation policy".

Jag har bokat en bil hos Sixt, som jag hellre vill ha, men det hade varit skönt att ha den här bokningen att falla tillbaka på om Sixt väljer att "bråka" nu igen.

Någon som vet vad som händer om man skulle "vaska" en bokad bil under den här kampanjen?
Kan man alltså bara strunta i att hämta ut den eller måste man avboka?
Jag hittar inte bokningen på min profil på Avis, men jag har fått bekräftelse och voucher på mail (där jag inte hittar någon "cancellation policy".

Jag har bokat en bil hos Sixt, som jag hellre vill ha, men det hade varit skönt att ha den här bokningen att falla tillbaka på om Sixt väljer att "bråka" nu igen.
Det skiljer sig väl inte från i stort sett vad som helst man bokar i livet - om du inte ska utnyttja produkten så ska du så klart avboka?

EDIT: Om du vill ha den som "backup" till din Sixt-bokning så har du nog inte något annat val än att kontrollera cancellation policy för att se hur länge du kan tjuvhålla på den.

Tänkte att det kanske kunde vara på sin plats med lite uppföljning. Kanske kan vara till hjälp för någon som funderar på att ta del av något liknande i framtiden.

Jag hör till en av dom som nappade på det här erbjudandet och höll alltså kvar min bokning.

Jag mailade och frågade vad en uppgradering skulle kosta, och fick följande priser:

- Luxury (group H) : £260.36
- Convertible (group K): £272.26
- Standard Elite SUV (group S) : £183.15
- Standard Elite coupe : not available on this promotion
- Premium SUV (group L): £282.15

Jag tyckte det kändes dyrt och valde att hålla kvar vid gratis-bilen och chansade på lägre uppgraderings-priser på plats.

Med SAS Guld hade jag automatiskt fått Avis-medlemskapet höjt till "presidents club", vilket kan ha hjälpt till, men jag fick välja på allt möjligt, free of charge.
Valde dock en Mercedes GLS 450 och fick betala $30 extra per dag.
Inte alls farligt.
Jag hade dessutom envägshyra (LAX-SFO) samt extra förare som ingick.

Toppen