Senaste nytt

Gratis årsavgift för Amex Platinum?

Centurion höjdes ju nyligen från 20 kkr till 26 kkr - och nu igen till 30 kkr ? Jissis vad tänker de på nu ?

Av olika skäl råkade jag språka med AmEx om Centurion och Platinum igår, och då framkom det att det var just högt önskat av Centurion/Platinum kunder att Scandic skulle ingå...

Vidare så har tydligen AmEx Sverige tvingats av AmEx international att sänka årsinkomsten på samtliga kort till 150.000 sek om året för att det hela skall vara i linje med alla andra länder. Dvs inte speciella krav för Sverige. Självklart gör de fortfarande en Kreditkontroll (UC med mera), och dom hävdar klockrent att dom inte ändrat på några som helst krav. Och det skall inte finnas någon AmEx Platinum kund som har just under 600 kkr i årsinkomst - visst schyrre ;-)

Centurion kortet har - påstås det - för närvarande stängt för nya "medlemmar" - yea right... Skulle visst ha någon spend på i runda tal 20 mille för att få ett sådant kort ;-)

AmEx är för roliga, och med de kommande regeländringarna som innebär att de bara får struntsummor av butikerna, så kan vi säkert anta att årsavgifterna kommer skjuta i höjden :)

AmEx må nog ändra sina affärsmål om de skall bli kvar.

Såg precis att man för Business Gold slipper årsavgift om man handlar för KSEK 150 / år.
Är det något nytt ? Kan inte påminna mig att jag sett det tidigare.

Kan man säga upp sitt Platinumkort på något annat sätt än att ringa och prata med någon? Orkar inte med deras tjat och frågor.
Kan man klippa itu det och skicka in, eller räcker det med att maila? Har mitt eget + ett extrakort. Måste bådas sägas upp eller fattar dem att extrakortet också ska bort om man säger upp huvudkortet?

Har Amex Guld idag, men saknar ffa PP och Conciergeservice, därför sugen när Amex Platinum erbjudandet kom i brevlådan. Ringde upp Amex och berättade att jag valde mellan Platinumkort (isf till lägre årsavgift första år än 6000!) eller annan kortutgivare. Fick svar att ingen rabatt på Platinum, trots 327K spenderade på kortet sista året. De vill tydligen inte ha mig kvar som kund!? Har idag fört över alla MR poäng till SAS för att förbereda avslut. Skaffade även Diners EB idag. 6000p plus.

Nu står mellan Amex Platinum (om en bra deal dyker upp) eller Amex SAS+Eurocard Platinum, som blir mkt billigare. Måste undersöka skillnad i reseförsäkring bara. Lite sur på amex just nu, ska man behöva säga upp kortet innan ev rabatt? Har hela tiden betalat 1500kr för Guldkortet utan att klaga, vet att kundtjänst inte har mandat att ge rabatt, utan bara de som hanterar uppsägningar.... Ska ringa och prata med en sådan snart. Om någon har ett bra rekryteringserbjudande så PM:a gärna.
Ha en trevlig fredagskväll alla!
J-V

Toppen