Amex skrev:You are at least 18 years of age and not USA resident
Have an annual income of at least US$/€65,000
Understand that the Cardmembership fee for the Platinum Charge Card is US$/€550
Have your Identity Card or Passport or Driving License at hand. You will need to send a certified copy of your identity document to us as part of the application process.
Have full and certified address verification (must be a utility bill or bank statement issued within the last three months, not a mobile phone bill).
Have access to the full address and telephone number for your bank. We will contact the bank for a reference.
Samma som det svenska såg det ut som förutom Scandic. Jag gillade det forna samarbetet med IHG (Priority Club) då jag kunde behålla Platinumnivån om jag inte kom upp i 50 nätter genom en enkel överföring av mr-poäng, men tyvärr så är man inte kompisar längre. ;(
Tyvärr hade det inte hjälpt då IHG gjort om sitt program till att du bara kan få guld eller platinum nivå med poäng intjänade på att bo på hotel.
Har blivit erbjuden Platinum ett par gånger men alltid tackat nej då jag tyckt att prislappen kontra vad man får inte rimmar så bra. Däremot måste jag också tillägga att om AMEX själva hade varit lika bra på att punkta upp fördelarna som Stefan... Tja, då kanske det hade varit en annan femma.
Men tydligen så förlorar dem hellre en kund än förhandlar om årsavgiften.
*Vet att det finns massor med fler fördelar med Amex men använder sällan det som skulle göra kortet värt 6000