Senaste nytt

Glas i SAS Plus inom Europa

Flög CPH-AGP idag...
Midjeglas till bubblet och plast till resten.
De två som satt bredvid mig drack vanligt vin och öl - de fick plastglas.

Jag flög ARN-EWR i januari och fick skumpan i ett glas på fot. Frågade då CC vad som hänt med midjeglasen och hon sa att det tydligen rådde brist på dessa och att de använde andra glas i väntan på att nya midjeglas skulle levereras. För många glas som åkt ner i handbagaget månne?

I Onsdags på våran CPH-SFO flygning så serverades det jag drack i såna här glas. Men har för mig att de hade ett till typ av glas senare på resan. De verkade i princip ha olika glasbackar med sig till varje servering med lite olika glas i. De var en typ av vinglas till som fanns vid "buffén" om jag inte missminner mig. Får ta lite flera bilder på glasen på måndag igen kanske ;)

2014-04-30 12.11.42.jpg2014-04-30 13.56.03.jpg2014-04-30 14.28.18-2.jpg

På TXL-CPH i dag var det plastglas, kan ju iofsig bero på den tämligen forcerade servicen under 45 minuters flygning på en CRJ-900 fylld till sista plats (4 rader plus).

Fick de gamla fina Orreforsglasen på gårdagens SK777 till Aten. För övrigt anser jag att Plus har förbättrats sedan förändringarna.

På TXL-CPH i dag var det plastglas, kan ju iofsig bero på den tämligen forcerade servicen under 45 minuters flygning på en CRJ-900 fylld till sista plats (4 rader plus).

Flög min sista (?) business på SAS på den sträckan strax innan avvecklingen, och då var det inga problem att hinna med full service :)

Flög min sista (?) business på SAS på den sträckan strax innan avvecklingen, och då var det inga problem att hinna med full service :)

Hvor mange rækker var der i C den gang? Idag er det jo dynamisk - man risikerer altså at have alt mellem 0 og 198 personer i Plus.

Hvor mange rækker var der i C den gang? Idag er det jo dynamisk - man risikerer altså at have alt mellem 0 og 198 personer i Plus.

Har för mig att det var 3-4 rader business. På den tiden fanns ju Eco extra också, så där tillkom det ytterligare rader att servera...

Toppen