Senaste nytt

Glas i SAS Plus inom Europa

MarcusC

Medlem
GOT-AGP 3/5, glas till bubbel ,men till en början plast för vin, dock till andra flaskan blev det orrefors:)..
 

Axelll

Medlem
Och bara därför tänkte jag tillägga att det var orrefors midjeglas både till Malta och Barcelona i SAS Plus förra veckan :)
 

fcx

Medlem
CPH-ATH idag: All servering i Plus i plastglas. Dock gick pursern och bar på några midjeglas, men såg aldrig att någon fick något riktigt glas.

Är det någon som vet vilken information som går ut till kabinpersonalen avseende vilka glas som ska användas (och hur det egentligen står till med vattenserveringen)? Ping exempelvis Jacob
 

Jacob

Medlem
Är det någon som vet vilken information som går ut till kabinpersonalen avseende vilka glas som ska användas (och hur det egentligen står till med vattenserveringen)? Ping exempelvis Jacob
Jag kommer träffa han som är ansvarig för detta om tre veckor. Ska försöka komma ihåg att ta upp det då.
 

pswe

Medlem
Jag kommer träffa han som är ansvarig för detta om tre veckor. Ska försöka komma ihåg att ta upp det då.

I det sammanhanget får du gärna även påtala oklarheten kring vattenserveringen. Det skapar en hel del badwill att inte alltid bjuda på ett glas kallt vatten, även om nu förnuftet oftast verkar segra i kabinen.
 

Börnen

Medlem
Det gick även att få riktiga glas i Go på GVA-ARN för några veckor sen när vi köpte mousserande.... Bad snällt och det gick hem
 

fcx

Medlem
Sådär, nu har även jag lyckats få ett riktigt glas, men ändå lite smolk i bägaren. Beställde vin och GT samtidigt. Vin serverades i midjeglas, GT i plastglas!

Som någon skrev i en annan tråd: SAS = Ständigt Annat Servicekoncept...
 
Toppen