Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Nu har det här blivit en väldigt lång tråd och jag vet inte om detta diskuterats förut. Men hustrun och undertecknad satt i en bar i Melbourne för 2 dagar sedan. Ung kvinnlig bartender som jobbade väldigt proffsigt vad jag kunde uppfatta med mina lite efter maten och vinet suddiga ögon. Vi började prata och kom in på Gin och Tonic. Jag försökte med gurktricket och Hendricks Gin för att visa mitt kunnande. Vilket inte räckte speciellt långt. Det visade sig att hon hade jobbat på the Melbournes Gin Company. För att lyfta fram smakerna i en Hendricks skall man inte använda gurka det är tydligen helt fel. Nej det skall vara ett limeskal och krossad svartpeppar. Således fick jag en GT med Hendricks, svartpeppar och lime. Jag vad skall man säga. Hade hon jättekul bakom kulisserna, eller is this the way to go? Smakade intressant, jag tror jag skall prova hemma! Någon som har erfarenhet?

Tack det var ju bra att höra. Lite orolig för kejsarens nya kläder. Enligt den kvinnliga bartendern fanns det lite gurka i Hendricks och hon ville kontrastera med lime. Till skillnad från artikeln ovan där bartendern ville plocka upp smakerna från ginen och förstärka dem.

Tack det var ju bra att höra. Lite orolig för kejsarens nya kläder. Enligt den kvinnliga bartendern fanns det lite gurka i Hendricks och hon ville kontrastera med lime. Till skillnad från artikeln ovan där bartendern ville plocka upp smakerna från ginen och förstärka dem.
Allt händer på vilken tonic du blandar med! Men annan tonic kan du få fram rosorna istället för gurkan ur en Hendricks - för båda smakerna finns alltid.

Igår fick jag Monkey 47 med Thomas Henry och gurka, bland de bästa GT jag druckit.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    58,3 KB · Visningar: 234
På ARN SAS Gold lounge finns det Fever-tree!! :D

Det har aldrig varit så svårt att välja tråd - denna, SAS det här gjorde ni bra eller en in-checkning i Business Class Loungen. Det fick helt enkelt bli i den viktigaste tråden.

Att ginen var slut och loungevärdinnan inte visste vad gin var för något, och dessutom hävdade att de aldrig haft det, är de ursäktade för om de fortsätter med Fever-tree. Hennes kollega fixade snabbt fram en flaska Bombay och serverade mig dessutom vid bordet.

Toppen