Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Detta var ju riktigt jävla gott. Travel exclusive från LHR. Roku Botanical Kasane.

IMG_1437.jpeg

En fråga till den kompetenta panelen:

Min lokala butik har slutat med Fever Tree på burk. Det är ett sånt praktiskt format, är det någon annan butik i Stockholm som säljer dem?

En fråga till den kompetenta panelen:

Min lokala butik har slutat med Fever Tree på burk. Det är ett sånt praktiskt format, är det någon annan butik i Stockholm som säljer dem?
Har du kikat Ica Maxi Lindhagen?
Bör ha Sveriges bästa sortiment på tonic då dom har 192 olika sorter på hylla, kommer alltid därifrån med alldeles för tunga påsar fyllda med olika glasflaskor!

Har du kikat Ica Maxi Lindhagen?
Bör ha Sveriges bästa sortiment på tonic då dom har 192 olika sorter på hylla, kommer alltid därifrån med alldeles för tunga påsar fyllda med olika glasflaskor!
Jodå, de är kunglig hovleverantör hos mig (även om de smyghöjde priserna på tonic rätt bra när matmomsen sänktes). Dock så har de huvudsakligen bara tonic på flaska, de minsta burkarna de har är 25 cl, och jag tycker att burk är ett mycket behändigare format. För har man för mycket tonic i glaset så måste man späda ut med mer gin, och då blir man så vinglig i benen.

Jodå, de är kunglig hovleverantör hos mig (även om de smyghöjde priserna på tonic rätt bra när matmomsen sänktes). Dock så har de huvudsakligen bara tonic på flaska, de minsta burkarna de har är 25 cl, och jag tycker att burk är ett mycket behändigare format. För har man för mycket tonic i glaset så måste man späda ut med mer gin, och då blir man så vinglig i benen.
25 cl är ju rätt perfekt att dela på två (eller en bamsing så man slipper fylla på så ofta), 12,5cl per GT är perfekt!
Det jag är mest allergisk mot är dessa 20cl som inte går att dela på två om man är två stycken som vill prova lite olika sorter.
Jag vet, det går att ta en 3a istället för en 4a, men känner mig så brittisk om jag bara häller på 3cl och då mår jag inte bra!

Toppen