Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Jag har te
Nu är denna tråden 33 sidor lång så jag kan säkert missat några inlägg men är det ingen som dricker Genever?

Har nästan helt gått över till Genever, finns ju inget bättre än ett glas Genever tillsammans tonic och citron (och en massa is förstås) :)

Jag har testat att göra GT på Old Tom gin. Det blir inte jättebra. Inte dåligt heller förvisso.

• Gilla
Reactions: Gus
Jag tillhör nog kategorin som inte är så förtjust i att fylla glaset med is. Isen smälter och då blir det inte gott, förutsatt att jag inte hetsar i mig drickan. Glaset får gärna vara kylt, men annars tycker jag att det är synd på en god drink att få den utspädd.

Jag tycker det blir bäst med mycket is. Man man skall ha stora isbitar och dricka hyggligt snabbt. När vi körde provning var det sistnämnda med nödvändighet inget problem.

• Gilla
Reactions: Gus
Hur är den ginen? Något du kan rekommendera?

Nja det kan jag inte påstå, jag har provat den några gånger och det var inget som lämnade några bestående minnesintryck
varken rent eller blandat, ganska neutral och intetsägande.

En av de andra, Brockmans, hade en väldigt speciell smak, något fruktaktig som beskrevs som "Bulgarian coriander, blueberries, blackerries, bittersweet Valencia orange peels" och inte lämnade någon oberörd.

English shop besöktes och allt i Tonic fick följa med hem

image.jpg image.jpg
Faktiskt inte helt fel.
1 - 2 blandning

Nu har vi bara 35 provsmakningar kvar

Lämnade du kvar något? Annars åker jag direkt och handlar!!!

Den vanliga tonicen är slut i hyllan, fanns bara 4 flaskor. Men hyllan är liten så det är ju chans att de har mer på lager.
Hoppas att de tar in den permanent, de lär ju få en ögonöppnare då en viss produkt är rensad och resten är bara naggat lite i hörnet.

Var samma sak när Hemmagastronomi tog hem premium drickor i våras, då försvann tonusen snabbt.

Den vanliga tonicen är slut i hyllan, fanns bara 4 flaskor. Men hyllan är liten så det är ju chans att de har mer på lager.
Hoppas att de tar in den permanent, de lär ju få en ögonöppnare då en viss produkt är rensad och resten är bara naggat lite i hörnet.

Var samma sak när Hemmagastronomi tog hem premium drickor i våras, då försvann tonusen snabbt.
Aha, surt. Har en kontakt på kvantum så jag ska ligga på lite.

Toppen