Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Nordic Tonic eller varför inte en hederlig Schweppes. Den sistnämnda tror jag kan passa utmärkt faktiskt.
Ska testa nästa helg!

Köpte en flaska färdigblandad för att testa, och tur var det för jag tyckte inte alls om den!
Cocktail mer än GT, alternativ Ginlikör, passar kanske bättre för Negroni.

(Jag tar för givet att det var samma tonic som i den färdigblandade
standard Tangueray och då kan den beskrivas som neutral)

Visa bifogad bild 117194
Nu sa du något! Testa den i Negroni kan nog bli riktigt bra.

Intressant, hade inte koll på att det fanns så många olika. Jag testade Malfy blodapelsin förra sommaren, även den gick hem hos mig. Tyvärr så blev det en del gin den gången så jag minns inte vad Malfyn blandades med o_O

Riktigt trevlig bekantskap och kombination :)
20210316_183703.jpg

En trevlig gin och en trevlig producent som tog sig tid att svara på LinkedIn när jag frågade henne om hur hon rekommenderade servera denna. Svensk äppelskiva och torr tonic skrev hon

Jag hade Fentimans tonic som är torr, det var en riktigt bra kombo. Tack för tipset om äppelskivan, det får jag testa nästa gång! Tror det kan bli en ännu bättre kombination än citronzest. :)

Jag hade Fentimans tonic som är torr, det var en riktigt bra kombo. Tack för tipset om äppelskivan, det får jag testa nästa gång! Tror det kan bli en ännu bättre kombination än citronzest. :)

Flädertonic fungerar fantastiskt bra till Hellström Gin också,enligt mina smaklökar iaf =)

Vet att jag inte skall besöka Lenas Deli,
Slutar alltid såhär
F44FE146-F3BB-4584-9232-B05010DE180C.jpeg
Och så är provsmaket igång.
Rose å Cherry får dock vänta till Larios’n.

San Pellegrino hade jag inga som helst förväntningar på. Var sämre.
1-1 blandning med Beefeater och citronskiva som hag klämmer ur några droppar av för lite smak

Toppen