Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Senator

Moderator
Medan jag väntar på att gränserna skall öppna igen insåg jag att jag hade sparat en hel flaska av min favorit:

28680584-1F82-4C39-9179-F3944FDAB667.jpeg


Medan familjen tittar på film och jag fixar med middagen så njuter jag av denna och drömmer om en resa till SF där jag upptäckte denna.
 

Homer

Medlem
En skvätt blå curracco gav en intressant färg och ton på GTn Visa bifogad bild 117579

Finns blå Gin som ändrar färg till rosa när man häller i tonic

Det kan man göra själv genom att tillsätta en blomma som heter Himmelsärt (Clitoria ternatea)
finns att köpa torkad på hälsokostaffärer, ska visst gå att odla själv också (tips till @Valley :) )

Dessutom så sänder tonic (med eller utan Gin) ut fluorescerande ljus om man lyser på det med UV-lampa.
 

Valley

Medlem
Finns blå Gin som ändrar färg till rosa när man häller i tonic

Det kan man göra själv genom att tillsätta en blomma som heter Himmelsärt (Clitoria ternatea)
finns att köpa torkad på hälsokostaffärer, ska visst gå att odla själv också (tips till @Valley :) )

Dessutom så sänder tonic (med eller utan Gin) ut fluorescerande ljus om man lyser på det med UV-lampa.

Måste väl testas det med.
Under tiden. Varm ”GT”
91F6ABE3-5F12-4BED-8540-1201EAB7F973.jpeg
:)
Inte riktigt efter receptet. Minskade ner på framförallt Tonic å Anis. Så ökades Ginmängden
I slutändan ca 1-2 blandning. Som vanligt går jag för Beefeater.
Varje lite sipp fick en härlig liten touch av Anis.
 

Brandten

Medlem
Nya fina flaskor med...

Hernö
Hellström
Stockholm Bränneri Dry Gin
Monkey 47

Fick bra hjälp av Anders på Tonicroom att plocka ihop ett schysst provpaket. Beställde också ett gäng olika Artisan och Mistelhain från Johan på Drinkbutiken.se.

Båda oerhört engagerade i denna "hobby" och tog sig tid via telefon att prata om, berätta om, föreslå, hjälpa till med ordern som kom dagen efter respektive två dagar senare.

Jobbar på för fullt för att hitta en bra kombo.

Ps1: Nu kan man ju köpa aktier i Elisabeth Hellströms goda dryck.
Ps2: Testa med Indigo Butterfly Pea Powder för riktigt fina drinkar. Finns på Glimja.se

7fb65c403aaa0f2699455451daa6d345.jpg
41224231faca75ffa17cb1403a04e575.jpg

2c7dca4bb7b8fdf2ec761c2e1114e586.jpg
 
Last edited:

Linmet

Medlem
Nä, emissionen tog slut efter bara någon dag, till Friends, Fools & Family (för det går ju inte att räkna hem investeringen på annat sätt). Men god gin gör hon!

Ställde några frågor om "pre money valuation" och hur stor del emissionen utgjorde av aktiekapitalet. Hann inte få svar före det var fulltecknat...

Gin... Svenskt... Kvinna... Börs i rusning... det är för lätt ibland.
 

gdaily

Medlem
Ställde några frågor om "pre money valuation" och hur stor del emissionen utgjorde av aktiekapitalet. Hann inte få svar före det var fulltecknat...

Gin... Svenskt... Kvinna... Börs i rusning... det är för lätt ibland.
Jag frågade om investeraravdraget gällde för emissionen (då får man ju i alla fall 15% "tillbakakaka" på investeringen. Har inte fått svar än, men det spelar ju ingen roll :)

Den som vill fundera lite på det hela kan ju tanka hem årsredovisningen förra året och noga studera tillgångssidan i balansräkningen...
 

Linmet

Medlem
Jag frågade om investeraravdraget gällde för emissionen (då får man ju i alla fall 15% "tillbakakaka" på investeringen. Har inte fått svar än, men det spelar ju ingen roll :)

Den som vill fundera lite på det hela kan ju tanka hem årsredovisningen förra året och noga studera tillgångssidan i balansräkningen...

:)

Årsredovisningen innehåller dock inte antalet aktier... då måste man be bolaget om aktiebok (offentlig uppgift men brukar vara svår o få ut ändå då det är bolagen själva som ansvarar för den).

(parantes, ledsen för kapning av tråd: Kul du hänger här. Jag hängde med ett liknande nick på pf.nu många år när det begav sig och spelade mycket på "den tiden". VIll minnas du var into mikrobryggerier på den tiden.).

mvh inom redovisningsbranschen.
 
Toppen