Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

I kväll blir det gratisgrejen med den digitala gin & Tonicprovningen med Skånska Ginfabriken. Och en sak - jag kan verkligen rekommendera att man köper ett av deras testkit om man vill ha en fin gå-bort-precent någon gång, fyra 100 ml flaskor i en mycket trevliiiiiig trälåda.
(Hur det smakar vet jag om någon tmme, men det visuella är jättebra)
skanska-spritfabriken.jpg.webp

20210313_200219.jpg
Gott! Men det känns som att dom spelar ut varandra lite. Upplever den här blandning mindre söt än samma gin + fever-tree indian tonic.

Tycker också den var riktigt bra. Jag använde Ekobryggeriets Kryddnejlika som jag tyckte passade utmärkt, särskilt runt jul!:D Har dock otränade smaklökar och dåligt minne så möjligen också för sött. Annars finns ju alltid deras Nordic Tonic Extra Bitter som kan balansera sötman?
Jag ska testa något extra bittert! Blir nog tvungen att testa med kryddnejlika också men det får kanske vänta tills nästa jul :D

Visa bifogad bild 117190
Gott! Men det känns som att dom spelar ut varandra lite. Upplever den här blandning mindre söt än samma gin + fever-tree indian tonic.

Jag ska testa något extra bittert! Blir nog tvungen att testa med kryddnejlika också men det får kanske vänta tills nästa jul :D

Nordic Tonic eller varför inte en hederlig Schweppes. Den sistnämnda tror jag kan passa utmärkt faktiskt.

Första gången jag provade den här ginen. Jag gillade den skarpt, den här blandning kändes dock lite söt. Vad rekommenderar ni för tonic till denna?
Visa bifogad bild 117165

Köpte en flaska färdigblandad för att testa, och tur var det för jag tyckte inte alls om den!
Cocktail mer än GT, alternativ Ginlikör, passar kanske bättre för Negroni.

(Jag tar för givet att det var samma tonic som i den färdigblandade
standard Tangueray och då kan den beskrivas som neutral)

Valencian.jpg

Last edited:
Toppen