Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

Men de fysiska korten har väl alltid bara en giltighet på ett år, det är väl först vid nästa kort som du märker hur länge statusen gäller?

Eller har jag missförstått någonting grovt?
Det vet jag inte. Allt jag vet är att min kvalifikationsperiod är juli-juni. Fick EBG 1 aug 2016. Kundtjänst meddelade att mitt EBG gäller till och med oktober 2017. Samma sak anges på nytt EBG-kort samt på nytt EBG Mastercard.

Hm... pratade med kundtjänst om detta för ca ett år sen och då sa de innevarande + nästa och han betonade att för att maximera så ska man ge bort kortet så fort det nya året startar för då får mottagaren 2 års giltighet.
Verkar ju som om att detta har ändrats igen? Eller nån som sitter på färsk, empirisk data?

Hm... pratade med kundtjänst om detta för ca ett år sen och då sa de innevarande + nästa och han betonade att för att maximera så ska man ge bort kortet så fort det nya året startar för då får mottagaren 2 års giltighet.
Verkar ju som om att detta har ändrats igen? Eller nån som sitter på färsk, empirisk data?
Har du kvar mailet? Jag har bråkat med dem om detta - gav min far ett guldkort första dagen på hans nya kvalperiod. Giltigt endast 1 år+graceperioden... Har också för mig jag hör man skulle få 2 år...

Har du kvar mailet? Jag har bråkat med dem om detta - gav min far ett guldkort första dagen på hans nya kvalperiod. Giltigt endast 1 år+graceperioden... Har också för mig jag hör man skulle få 2 år...
Samma här, fast det var andra månaden på perioden (september i år) som kortet gavs bort - gav guld endast innevarande år plus grace period. Frågade kundtjänst och de bekräftade att det hade "blivit rätt".

Toppen