Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

Ah, där kom den saknade pusselbiten, tack för det. :)

Och vänta så länge går tyvärr inte, så det får bli nu, så får jag hoppas intjänandet kan ta lite fart med lite bonusintjäning.

Helt sjukt att det inte ska kunna vara tydliga och transparenta regler för detta.
Det är ju ett visst brus i giltighetstid...

Det har ju ändrats en del sedan det infördes också. Mitt första guldkort gav jag bort Dat 2 på mottagarens period, och då blev det 2 år + grace. Men visst vore det bra om de var tydliga.

Gav bort ett kort ca 35 dagar efter kvalificeringsperiodens utgångstid till en kolega. han hade bara silver status innan,
har tyvärr inte fått veta resultatet ännu hur länge det gäller.

Ah, där kom den saknade pusselbiten, tack för det. :)

Och vänta så länge går tyvärr inte, så det får bli nu, så får jag hoppas intjänandet kan ta lite fart med lite bonusintjäning.
Jag skulle inte under några som helst omständigheter ta emot kortet sista månaden på mitt kvalår och tro att sas bjuder på detta och det egentligen börjar räkna när nya året börjar. Det kommer med största sannolikhet sluta i tårar.

Jag skulle inte under några som helst omständigheter ta emot kortet sista månaden på mitt kvalår och tro att sas bjuder på detta och det egentligen börjar räkna när nya året börjar. Det kommer med största sannolikhet sluta i tårar.
Det SAS menar är att man får innevarande period (från nu till årsskiftet) plus nästa period, och sedan 3 månader grace.

För mig så är det 1:a jan som gäller för att få ut maximalt alltså som varit
Kvalificeringsperiod:01 jan 2016 - 31 dec 2016

Last edited:
Jag pratade med supporten idag. Hon jag pratade med sa att eb-perioden inte spelade någon roll utan kortet räcker ett år + 3 mån dvs 15 månader. Tyckte det lät konstigt så jag frågade om hon var säker och det sa hon att hon var. Konstigt att dom ger olika svar...

För mig så är det 1:a jan som gäller för att få ut maximalt alltså som varit
Kvalificeringsperiod:01 jan 2016 - 31 dec 2016

Ja så var det åtminstone förut, dvs. att om du fick Guld-kortet som gåva den 1 jan 2016 så gällde det till 31 mars 2018 (innevarande år + nästkommande år + grace period). Enligt flera talare ovan så är dock detta inte fallet längre utan statusen skulle "bara" komma att gälla till 31 mars 2017.

Jag pratade med supporten idag. Hon jag pratade med sa att eb-perioden inte spelade någon roll utan kortet räcker ett år + 3 mån dvs 15 månader. Tyckte det lät konstigt så jag frågade om hon var säker och det sa hon att hon var. Konstigt att dom ger olika svar...

Det låter högst osannolikt! Mig veterligen följer status alltid kvalificeringsperiod på ett eller annat sätt. Testa att ringa någon annan på supporten och se om du får samma besked?

Toppen