Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

Var precis i kontakt med supporten då det är lite aktuellt för mig som mottagare. Min period är 1/1 - 31/12, enligt chat-supporten spelade det ingen roll om jag tog emot kortet nu eller efter årsskiftet, det gäller oavsett innevarande år plus grace-period om tre månader. Anledningen till att det inte spelade roll när jag tog emot det nu, är att jag är relativt nära periodskifte, då "bjuder" de på tiden fram till perioden egentligen börjar.

Om så är fallet vill jag givetvis ta emot kortet direkt, men jag kan annars leva med några veckor till av köande om det skulle betyda att jag får ett kort som gäller ända till mars 2019.

Baserat på vad jag läst mig till här hittills verkar det dock som om svaret jag fick är korrekt, då det funnits exempel när kortet gällt innevarande period plus tre månader, samt även nuvarande period, nästkommande period plus tre månader.

Frågan är ju då hur "nära" man måste vara sitt periodskifte för att man ska bjudas på resten av innevarande år?

Jag pratade också med supporten via chat alldeles nyss.
De sa att om min vän som har mars-mars får EBG kort nu så blir han EBG nu och fram till mars 2018.

Ok, då verkar de hyfsat samstämmiga, då det är samma som jag skulle få enligt ovan.

Då är det inget att vänta på, tack för snabbt svar. :)

Ok, då verkar de hyfsat samstämmiga, då det är samma som jag skulle få enligt ovan.

Då är det inget att vänta på, tack för snabbt svar. :)
Ja, vill du vänta så är det isåfall till 1:a April du ska vänta, och då ska det gälla till 31/12 2018 med grace period till 31/3 2019
Tar du kortet nu får du till 31/12 2017 och grace till 31/3 2018.

Toppen