Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

Ok, börjar förstå hur det fungerar men behöver hjälp med "turordningen" här. Blir som sagt EBD när jag kommer hem från NYC imorgon, och min period slutar 30/9. Vill ge hustrun guldet. Hennes period slutar den 30/11 och hon är EBS nu. Eftersom jag kan ge bort ett kort nu i augusti och ett nytt senare under nya perioden så är frågan om jag ska ge henne det nu eller vänta tills december. #ilandsproblem #frågar-åt-en-vän

Vet inte heller om jag förstått alla finesser med att ge bort kort...men om du väntar till den 31/12 med att ge henne kortet så borde hon väl få det till den 31/11 2018 (innevarande period plus en till om du ger det > 1 månad in på perioden).

Då bör du ge henne kortet direkt eller vänta till 1/1 (i hennes andra månad i den nya perioden). I första fallet blir det giltigt till 2018-03-01 och i det andra fallet till 2019-03-01. Beror väl på hur stor nytta hon har av EBG i augusti-december. Max är alltså 11 månader i aktuell period + 12 månader i nästa + 3 månader "grace period". Har inte nått EBD ännu så detta är vad jag läst mig till från andra på forumet.

Den potentialla nytta hon kan ha är en CU eller ökad chans till Plusgrade uppgradering när vi åker till Miami i oktober. Men om det är jag som "äger" biljetterna och jag har EBD så kanske det inte spelar någon roll. Då är det kanske bättre att vänta till början av januari. Tveksamt om jag klarar av att dra in ett nytt EBD under 2017. Tack för info!

Den potentialla nytta hon kan ha är en CU eller ökad chans till Plusgrade uppgradering när vi åker till Miami i oktober. Men om det är jag som "äger" biljetterna och jag har EBD så kanske det inte spelar någon roll. Då är det kanske bättre att vänta till början av januari. Tveksamt om jag klarar av att dra in ett nytt EBD under 2017. Tack för info!
EBG får ej CU såsom EBD får det.

Är biljetterna reggade med ditt EBD så får alla på samma bokning uppgradering om det blir någon. Jag har fått för mig + 4 familjemedlemmar.

En liten varning till er som väntar exakt en månad in på kvalifikationsperioden med att få ett EBG giftat av EBD, för att försöka få två år guld (påbörjad och nästa period). Min period löper mellan juli-juni. Fick EBG den 1 aug. Enligt kundtjänst gäller guld till oktober 2017, dvs innevarande kvalifikationsperiod plus 3 månader. En månad verkar därför inte vara tillräckligt att vänta längre.

En liten varning till er som väntar exakt en månad in på kvalifikationsperioden med att få ett EBG giftat av EBD, för att försöka få två år guld (påbörjad och nästa period). Min period löper mellan juli-juni. Fick EBG den 1 aug. Enligt kundtjänst gäller guld till oktober 2017, dvs innevarande kvalifikationsperiod plus 3 månader. En månad verkar därför inte vara tillräckligt att vänta längre.
Tråkigt. Det låter tvärtemot vad som sagts tidigare. Man kanske måste vänta graceperioden numer?

Precis, så kan det vara. Jag har beställt ett fysiskt kort för att vara säker på att kundtjänst sagt rätt.

Toppen