Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

All handel med EBG är förbjuden på denna sida. Har av den anledningen tagit bort lite inlägg som frågat om just detta.

Vi kan sammanfatta det med att det ej är tillåtet enligt T&C för EuroBonus samt att det missbrukats en hel de tidigare där moderatorer fått gå in och medla i sånt vi inte kan påverka.

/Moderator

Gäller det de "stängda sidorna" på BC (som jag själv inte har tillgång till men vet finns)?

Gäller det de "stängda sidorna" på BC (som jag själv inte har tillgång till men vet finns)?
Ja, kan mycket väl vara så.
Skall be att han visar igen när jag träffar honom om ett par veckor. Sedan kan jag förhoppningsvis släppa det.
Du kan söka redan idag. Skriv in ”marknadsplatsen” i sökrutan ovan så kommer du att hitta en del info. Från början gick det att köpa/sälja olika statuskort men det togs bort rätt snabbt då reglerna angav att det inte var tillåtet. Idag sker det ingen handel med statuskort genom bc.se När du uppfyller tids- och inläggskriterierna för att se dessa sidor kan du själv kontrollera detta.

Stämmer det att man kan ge bort totalt 3 guldkort som nybliven EBD? En under innevarande år, en under nästkommande period och en under grace? Vad gäller enligt T&C och vad har rapporterats funka i praktiken?

Stämmer det att man kan ge bort totalt 3 guldkort som nybliven EBD? En under innevarande år, en under nästkommande period och en under grace? Vad gäller enligt T&C och vad har rapporterats funka i praktiken?
Nej det har ändrats, tidigare var det så. Nu kan man ge bort ett kort varje gång man kvalificerat som Diamond.

Så har det varit tidigare men från ungefär maj 2017, i samband med en uppdatering av datasystemet, har det inte funkat på samma vis. Vi rapporterar att de kan ge bort nästa kort en viss tid (3 månader?) in på nya perioden men det har inte funkat för mig (ens efter att jag återkvalificerat för nästa period).

Toppen