Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

gneken

Medlem
Ni som kan ge bort kort, slumpar ni bort dessa till nära och kära eller hur gör ni? Nu efter att de försvann från marknadsplatsen eftersom man inte får sälja dessa så har de varit svårt att bli guld utan att resa eller vara riktigt bra homie med en diamant eller pandion
 

palmen

Moderator
Ni som kan ge bort kort, slumpar ni bort dessa till nära och kära eller hur gör ni? Nu efter att de försvann från marknadsplatsen eftersom man inte får sälja dessa så har de varit svårt att bli guld utan att resa eller vara riktigt bra homie med en diamant eller pandion
Jag frågar bara mina vänner eller på min privata facebook om någon är i behov av ett guld, brukar ramla in en 20-30 personer som är intresserade så ger jag till någon av dom som jag tycker förtjänar det.
 

gneken

Medlem
Gav bort mitt till en grannpojke som precis börjat resa i sitt nya jobb. Han blev väldigt glad och kommer att resa med SAS så mycket det går.
Jag frågar bara mina vänner eller på min privata facebook om någon är i behov av ett guld, brukar ramla in en 20-30 personer som är intresserade så ger jag till någon av dom som jag tycker förtjänar det.

Kul att höra. Kan eventuellt bli så att jag kommer få resa mer inom tjänsten nu när jag byter jobb. Får hålla tummarna att det blir så så att jag kan nå guld själv och dela ut silver till någon som är i behov .
 

Roarbolt

Medlem
Hejsan,
Jag vill ge bort ett guldkort men kan inte efter oändligt sökande på Eurobonus webbsidan hitta vart jag gör detta, någon som kan tipsa mig?
 

gneken

Medlem

Attachments

  • Skärmavbild 2018-03-09 kl. 19.45.41.png
    Skärmavbild 2018-03-09 kl. 19.45.41.png
    105,7 KB · Visningar: 319

self

Medlem
Jag flyger in halva mitt diamantkort i tjänsten, så har flera år gett till behövande kollegor. Senast gav jag dock till sonen som var nybliven student två SAS-flygsträckor bort. (Dock fick han inte giltighetstid innevarande + nästa + graceperiod utan bara innevarande + graceperiod. Kanske var vi lite för snabba för systemet när vi registrerade redan veckan efter att hans innevarande år gick ut.)
 
Jag kollade igenom några sidor men detta verkar inte ha tagits upp. Var nyss i kontakt med SAS support då jag tänkte ge bort ett Silver-kort till min sambo vars period är Maj-April.

Min gissning var att om jag ger bort det nu får hon resterande 1.5 månad av hennes period, hela nästa samt 3 månaders grace. Såklart inte optimalt men då vi ska flyga från olika flygplatser på en lördag i slutet av april och hon inte flyger så mycket normalt kunde det vara trevligt med lounge accessen där. Min period är dessutom Nov-Okt så jag skulle få möjligheten att ge henne ett nytt kort innan hennes går ut.

Jag kontaktade då SAS chattsupport för att dubbelkolla så detta stämde och till min stora förvåning sa de rakt emot vad som skrivits här tidigare. Man får minst 6 månader men det normala är innevarande period + 6 månader. Något om att "bjuda på" sista månaderna eller liknande som nämnts tidigare gör de inte. Slutligen rekommenderade supporten mig att ringa Eurobonus-support och kolla om de kan göra något, hon var inte säker men sa att de kanske kunde göra något. Fortsättning följer!

Hon sa även att man får ett nytt kort att ge bort vid varje ny period som man har sin status, dvs jag får ett nytt att ge bort direkt när min nästa period börjar utan att kvala in till EBG igen.
 

trekker

Medlem
Vad gäller egentligen med hur länge guldkortet kommer gälla, har nog läst minst 10 olika svar på detta. Jag fick precis diamant, perioden går ut sista april. Min fru är just nu statuslös men om hon haft status skulle hon vara i grace perioden tills den sista maj. Om jag henne guld nu, vad är troligast - att hon får 1 år plus grace eller 2 år plus grace eller något helt annat?
 
Toppen