När jag läser SAS japansk webbsida står det inte ordagrant att man måste betala för läsk (och eventuellt för Smoothie) i SAS Go. Enda som står där är att man måste betala för alkoholdrycker.På SK983/984 ingår det numera fria drycker i SAS GO efter många klagomål från Japanska resenärer.
SAS Go - SASSAS Japan skrev:SAS Go
- 雲の上のご自宅
お食事とお飲み物機内ではお食事の前にお飲み物をお持ちします。 お食事はスターターから始まり、温かいメインコースをお召し上がりいただきます。デザートとコーヒー・紅茶もご用意します。お食事と共にソフトドリンクをお楽しみいただけるほか、アルコール類などのお飲み物を機内販売よりお買い求めいただけます。機内販売のカタログはこちらでご覧いただけます。
Jeg har ikke fået den mail...Dette ble formidlet via epost, blandt annet, du kan lese det her også:
Change to the service in long haul Go? - FlyerTalk Forums
Stopp och belägg. Menar du att du inte prenumererar på nyhetsbrevet från SAS i Japan?Jeg har ikke fået den mail...
Mener du man skal følge med enten her eller på FlyerTalk for at have en idé om hvad man kan forvente ombord? Bevares, det er bestemt et plus, men det bør ikke være en nødvendighed.
Utrolig dårlig kommunikation fra SAS side. Igen.
Stopp och belägg. Menar du att du inte prenumererar på nyhetsbrevet från SAS i Japan?
Ännu en schysst differentiering. Har man köpt en riktig business-biljett så ingår chips. Har man uppgraderat vid gate så får man betala.Ja, hade uppgraderat vid gate, men oavsett så är det idioti.
Det kan f-n inte stämma. Vill de att folk skall tröttna helt eller? Ni som träffar sas rep måste bara ta upp detta. Galenskaper är en understatement om vad som har händer i sas.Ännu en schysst differentiering. Har man köpt en riktig business-biljett så ingår chips. Har man uppgraderat vid gate så får man betala.
Specifierade du Long haul?Öppnade en chatt och fick där kontakt med en kundtjänstmedarbetare som bekräftade att chips och smoothies ingår och att jag kan "äta och dricka tills jag spricker"...