Senaste nytt

Galenskaperna vet inga gränser. Smoothie inte (längre?) gratis i SAS Plus på långlinjer

Finner inga ord efter att ha läst den där chatten... Nog för att man kan ha en dålig dag men då är det väl bättre att man sitter på sin stol, håller käft och/eller slår näven i bordet istället för att ta ut det på en kund.

Tror (hoppas) han kan räkna sina sista dagar som anställd hos SAS kundtjänst.
 
Nog för att man kan ha dåliga dagar men snälla, det finns så mycket arbetslösa människor i Stockholm som skulle göra den här tomtens jobb betydligt bättre, anställ nya och avskeda folk som inte har på en kundtjänst att göra.
 
Den där chatten måste komma SAS tillhanda. Jag som riktig Customer Service-person riktigt ryser när jag läser detta. Det skall såklart sparas pengar på CS, men man måste alltid ställa det i relation till kundens upplevelse. Många skyller på excelnissar men detta är snarare upphandling och organisatoriskt det faller på.
 
Nu har vi alla fått ett svar på vad som gäller smoothien!

Under EBD Meet and Greet fick jag mig en pratstund med personen som är ansvarig för ombordservering. Vederbörande hade förvisso bara haft tjänsten i två månader men var medveten om vårt i-landsproblem.

Tydligen räknas inte chips och smoothie till "gratis"-utbudet för att det inte ligger i direkt anslutning till café-vagnen ombord, det är ett logistik-problem. Det lagras helt enkelt på ett annat ställe och är då inte en del av café-vagnen, vars utbud är gratis, om jag förstod det hela rätt.

Hon vidhöll själv att det var världens sämsta ursäkt samt att smoothien/chipsen och "vårt problem på BC.se" var lite av det senaste skvallret på kontoret. Det är lite roligt ändå att de verkar läsa vad som försiggår på forumet.

De ska tydligen försöka åtgärda detta då det drabbar dem mer negativt än positivt. De skulle ha en möte om smoothien under fredagen, @simon_says91 lade genast in en stöt och erbjöd sig att närvara mötet för att säkerställa positivt resultat för oss medvetna resenärer!

Heders, heders, hurra, hurra!
 
De ska tydligen försöka åtgärda detta då det drabbar dem mer negativt än positivt. De skulle ha en möte om smoothien under fredagen, @simon_says91 lade genast in en stöt och erbjöd sig att närvara mötet för att säkerställa positivt resultat för oss medvetna resenärer!

Heders, heders, hurra, hurra!

En självklarhet, är man ledig så måste man ju ändå erbjuda sig :)
 
Med tanke på att hon i stort sett sade :"jag vet var ni hänger". Så finns det kanske en möjlighet att de skickar PM snart ;)
De kanske skickar en undercover representant till monks?

(ärligt talat så vore det kanske inte en dum idé, men det kommer de nog inte göra, nej...)
 
Nu har vi alla fått ett svar på vad som gäller smoothien!

Under EBD Meet and Greet fick jag mig en pratstund med personen som är ansvarig för ombordservering. Vederbörande hade förvisso bara haft tjänsten i två månader men var medveten om vårt i-landsproblem.

Tydligen räknas inte chips och smoothie till "gratis"-utbudet för att det inte ligger i direkt anslutning till café-vagnen ombord, det är ett logistik-problem. Det lagras helt enkelt på ett annat ställe och är då inte en del av café-vagnen, vars utbud är gratis, om jag förstod det hela rätt.

Hon vidhöll själv att det var världens sämsta ursäkt samt att smoothien/chipsen och "vårt problem på BC.se" var lite av det senaste skvallret på kontoret. Det är lite roligt ändå att de verkar läsa vad som försiggår på forumet.

De ska tydligen försöka åtgärda detta då det drabbar dem mer negativt än positivt. De skulle ha en möte om smoothien under fredagen, @simon_says91 lade genast in en stöt och erbjöd sig att närvara mötet för att säkerställa positivt resultat för oss medvetna resenärer!

Heders, heders, hurra, hurra!
Hihi, dom kallade det väl tom för smoothie-mötet. Tyckte nästan lite synd om henne, då hon verkade lite osäker. Känns dock väldigt bra då viljan att göra rätt definitivt fanns där. Lite ironiskt blev jag erbjuden chips utöver dryck när jag åkte Go igårkväll.
 
Last edited:
Toppen