Senaste nytt

Galenskaperna vet inga gränser. Smoothie inte (längre?) gratis i SAS Plus på långlinjer

På SK983/984 ingår det numera fria drycker i SAS GO efter många klagomål från Japanska resenärer.
När jag läser SAS japansk webbsida står det inte ordagrant att man måste betala för läsk (och eventuellt för Smoothie) i SAS Go. Enda som står där är att man måste betala för alkoholdrycker.

SAS Japan skrev:
SAS Go
- 雲の上のご自宅

お食事とお飲み物機内ではお食事の前にお飲み物をお持ちします。 お食事はスターターから始まり、温かいメインコースをお召し上がりいただきます。デザートとコーヒー・紅茶もご用意します。お食事と共にソフトドリンクをお楽しみいただけるほか、アルコール類などのお飲み物を機内販売よりお買い求めいただけます。機内販売のカタログはこちらでご覧いただけます。
SAS Go - SAS

Kanske ett nytt upplägg för SAS. Att serviceutbudet beror på vilket språk man talar :p

* Ledsen du pratar svenska och flyger från en flygplats som börjar på en vokal - inga snacks i Plus
* Du pratar engelska och flyget går i nord-sydlig riktning, ledsen inget vatten men snacks ingår
...

Stopp och belägg. Menar du att du inte prenumererar på nyhetsbrevet från SAS i Japan?

Jeg leste det som at en danske fikk nyhetsbrevet sitt (fra SK DK) mens han var i Japan, but with further analysis kan det jo være at det var et japansk nyhetsbrev. Var ikke klar over at det finnes :D

Denna post kan nog även passa i kundtjänst-tråden men då den gäller just chips och smoothies postar jag här.

Skickade igår en förfrågan om vad som gäller till guldadressen och fick idag svar att de inte riktigt visste och då det inte gäller en EB-fråga hänvisade de istället till den allmänna kundtjänsten för svar.

Öppnade en chatt och fick där kontakt med en kundtjänstmedarbetare som bekräftade att chips och smoothies ingår och att jag kan "äta och dricka tills jag spricker"...

Nu är ju inte direkt ett svar från SAS kundtjänst något som är skrivet i sten men jag tror nog att någon här inne på forum kan vara intresserad av att läsa svaret i sin helhet.

Dino gillar att resa: Kundtjänst?

Är det någon som dessutom vet hur jag kan vidarebefordra denna artiga och ytterst hjälpsamma medarbetares bemötande till någon ansvarig på SAS eller dess kundtjänst får ni gärna skicka ett pm.

Ännu en schysst differentiering. Har man köpt en riktig business-biljett så ingår chips. Har man uppgraderat vid gate så får man betala.
Det kan f-n inte stämma. Vill de att folk skall tröttna helt eller? Ni som träffar sas rep måste bara ta upp detta. Galenskaper är en understatement om vad som har händer i sas.

Öppnade en chatt och fick där kontakt med en kundtjänstmedarbetare som bekräftade att chips och smoothies ingår och att jag kan "äta och dricka tills jag spricker"...
Specifierade du Long haul?
Lätt för dem att missa det annars... Regelboken är ju inte enkel.

Toppen