Senaste nytt

Friends & Family mars 2023

Rickard_O

Medlem
Ibland ser man inte skogen för alla träden, hade sedan tidigare en bokning till Reykjavik i en SAS plus pro bokning för 4873:-/näsan.
Insåg nu ikväll efter ha suttit och bokat lite andra resor att "Vafan, kan ju kika till min Islandsresa om det går att göra något kul med den!"
Det gick det ju såklart, dock bara kampanj på ecobiljetter ut och en mycket tidigare avgång till Oslo, men det är lugnt, 06:00 eller 07:45 spelar ju inte så jävla stor roll!
Hemresan fanns det kampanj på plusbiljetter hem iaf, så alltid något!
Landade på 2708:-/person istället för 4873:- det är visserligen inte avbokningsbart nu, men nu är allt löst med ledigheter och skit ändå så inget som kan stoppa en!
Motsvarande resa att boka utan F&F hade landat på ca 3900:-/person med identiska biljetter just nu!
Annan benefit att nu hade jag en voucher på 500euro som täckte hela skiten också! Gjorde så att budgeten för hela resan blev som ny :)
 

GOTBound

Medlem
Första bokningen inom nuvarande kampanj:
GOT-LHR [GOT-ARN-LHR-CPH-GOT] i april för 1 650 kr i Minus då det helt saknades F&F Plus för mina datum är helt ok pris jämfört med vad en biljett utan F&F hos SAS kostar samt vad en GOT-LHR-GOT med BA kostar de datumen. Bokningen ger 1 874 EuroBonus poäng.


SAS F&F Go Smart: 1 650 kr
SAS Go Light: 3 668 kr
SAS Go Smart: 3 957 kr
BA Economy Basic [motsvarande Go Light]: 4 836 kr
Ba Economy Plus [motsvarande F&F Go Smart]: 5 531 kr
 

hendberg

Medlem
Det är något lurt på gång med SAS. Just till ALC ser jag nu att de har halverat antal avgångar i sommar mot normalt. Inte konstigt då att de tredubblat priserna dit. Har flugit på ALC i 11 år och aldrig upplevt att det ska kosta närmare 26k för 4 pers dit. I maj åker vi dit för 5k. Till ALC är det alltid fullsmockade flyg så förstår inte varför de tagit bort massor...
 
Det är något lurt på gång med SAS. Just till ALC ser jag nu att de har halverat antal avgångar i sommar mot normalt. Inte konstigt då att de tredubblat priserna dit. Har flugit på ALC i 11 år och aldrig upplevt att det ska kosta närmare 26k för 4 pers dit. I maj åker vi dit för 5k. Till ALC är det alltid fullsmockade flyg så förstår inte varför de tagit bort massor...
SAS drar ner trafiken inför sommaren. Folk har inte råd att resa när boräntorna gått upp x3. Detta kommer vi se mer av under året.
 

Kimmen00

Medlem
SAS drar ner trafiken inför sommaren. Folk har inte råd att resa när boräntorna gått upp x3. Detta kommer vi se mer av under året.
Det är nog väldigt många som kommer fortsätt med sommarsemester utomlands. Man drar in på annat istället om det ens behövs. Inte hela Sverige sitter med 10-miljoners lån alt är ensamstående i en dyr hyresrätt..
Vi får väl se facit i höst..
 

M.K

Medlem
Frågan är vad det dras ner på? Minskat nöjesresande, speciellt med tanke på kronans skräpstatus, ligger nära till hands. Möjligt SAS redan ser tendenser?
 
Last edited by a moderator:

ilon

Medlem
För att återgå till ämnet, går att få ca 2 baspoäng per krona för flygning från Arlanda via Köpenhamn till USA, görbart fre-mån (med nästan två dygn på plats).

Även om jag föredragit vändande plan och knappt dygn på plats så fick det istället bli ARN-CPH-SFO-CPH-ARN den 27-30e oktober för 7334kr i plus vilket ger 17125p som guld.
 
Last edited:

intuition

Medlem
Sitter och tittar på en resa. Poäng-beräkningen på sas.se ser helt knepig ut - Eller får man inte ordinarie poäng på en F&F?!
Ett exempel är att plus smart (kampanj) visas exakt samma intjäning som plus pro (kampanj). Poängen som visas stämmer med tabellerna för plus pro.

Så jag bara undrar om det är någon specialare att F&F tjänar "pro"poäng på "smart" biljetter, eller om det bara är sajten som är lite wacko.
 
Toppen