Senaste nytt

Friends & Family mars 2023

Homer

Medlem
Sitter och tittar på en resa. Poäng-beräkningen på sas.se ser helt knepig ut - Eller får man inte ordinarie poäng på en F&F?!
Ett exempel är att plus smart (kampanj) visas exakt samma intjäning som plus pro (kampanj). Poängen som visas stämmer med tabellerna för plus pro.

Så jag bara undrar om det är någon specialare att F&F tjänar "pro"poäng på "smart" biljetter, eller om det bara är sajten som är lite wacko.

Japp, samt två incheckade väskor, sådant som är onödigt att påpeka offentligt.
 

Homer

Medlem
Japp, samt två incheckade väskor, sådant som är onödigt att påpeka offentligt.

Förresten, jag ser att de ändrat så nu får man bara 1 väska (3 för guld/diamant) med F&F Plus Smart.
Bokningarna som jag gjorde under föregående F&F visar dock fortfarande 4
 

Mr Basic

Medlem
Förresten, jag ser att de ändrat så nu får man bara 1 väska (3 för guld/diamant) med F&F Plus Smart.
Bokningarna som jag gjorde under föregående F&F visar dock fortfarande 4
Är olika beroende på sträcka.
Smart Plus F&F ARN-HEL 2 väskor
Smart Plus F&F ARN-ORD 1 väska

Edit. Gäller nuvarande F&F och ORD-resan bokades ett par dagar före HEL-resan.
 

ptotheg

Medlem
Det är jävligt sällsynt att behöva mer än 1 incheckad väska per person. Tror aldrig att jag haft det behovet (inte ens när jag rest på semester med barnen). Själv klarar jag mig 1,5 vecka på en kabinväska (om vi inte snackar skidåkning eller liknande)

Jag har bokat NYC på FF-kampanjen i Plus iaf. Det blir en födelsedagspresent till sonen. Ska unna mig något solo också.
 

palmen

Moderator
Det är jävligt sällsynt att behöva mer än 1 incheckad väska per person. Tror aldrig att jag haft det behovet (inte ens när jag rest på semester med barnen). Själv klarar jag mig 1,5 vecka på en kabinväska (om vi inte snackar skidåkning eller liknande)

Jag har bokat NYC på FF-kampanjen i Plus iaf. Det blir en födelsedagspresent till sonen. Ska unna mig något solo också.
Inte direkt, titta på alla som ska på resor över sport/påsklov och behöver ha med sig kläder för vinter-aktiviteter så är det många som har fler väskor.
Sen är det ju inte så att man bara fraktar kläder i sina väskor, en del har med sig annan utrustning, kanske för jobb eller något som krävs för en hobby man tänkt utöva (tex dykutrustning).

Men absolut, för de resenärer som bara reser bort 1-2 veckor så klarar sig majoriteten på 1 incheckad väska, men finns extremt många som inte gör sådana resor och behöver checka in betydlgit mer bagage än så.
 

jerixon

Medlem
Extremt många checkar väll ändå inte flera väskor....
Väldigt få som reser med ett par hundra burk öl i bagaget :)

Inte direkt, titta på alla som ska på resor över sport/påsklov och behöver ha med sig kläder för vinter-aktiviteter så är det många som har fler väskor.
Sen är det ju inte så att man bara fraktar kläder i sina väskor, en del har med sig annan utrustning, kanske för jobb eller något som krävs för en hobby man tänkt utöva (tex dykutrustning).

Men absolut, för de resenärer som bara reser bort 1-2 veckor så klarar sig majoriteten på 1 incheckad väska, men finns extremt många som inte gör sådana resor och behöver checka in betydlgit mer bagage än så.
 

Homer

Medlem
Är olika beroende på sträcka.
Smart Plus F&F ARN-HEL 2 väskor
Smart Plus F&F ARN-ORD 1 väska

Edit. Gäller nuvarande F&F och ORD-resan bokades ett par dagar före HEL-resan.

Jag jämförde samma sträckor nu och under föregående F&F, t.ex. ALC, MAN och LHR
Förr 2 väskor, nu 1.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Det är jävligt sällsynt att behöva mer än 1 incheckad väska per person. Tror aldrig att jag haft det behovet (inte ens när jag rest på semester med barnen). Själv klarar jag mig 1,5 vecka på en kabinväska (om vi inte snackar skidåkning eller liknande)

Jag har bokat NYC på FF-kampanjen i Plus iaf. Det blir en födelsedagspresent till sonen. Ska unna mig något solo också.


Oavsett så är det en försämring.
När de började med F&F var biljetterna avbokningsbara med full återbetalning.
Steg för steg blir det sämre och sämre.
Plasttillgången på Plus är också sämre.
 
Toppen