Senaste nytt

Fredagstråden™

Det är inte värt att starta en ny tråd för den saken, så postar jag här istället.

Om du går till svensk version av Google Maps(maps.google.se) och tittar på Afrikanska kontinenten, upptäcker ni nog Tanzania och DR Congo är stavad i kinesiska tecken. Jag har kollat med mina kollegors dator och det visar samma resultat.
Det gör inte på engelsk version av Google Maps.

Screenshot20121012_1.jpg

Jag vet att det finns en hel del kinesisk investering i dessa länder nuförtiden, men har kineserna tagit över makten i dessa länder än? :rolleyes:

Det är inte värt att starta en ny tråd för den saken, så postar jag här istället.

Om du går till svensk version av Google Maps(maps.google.se) och tittar på Afrikanska kontinenten, upptäcker ni nog Tanzania och DR Congo är stavad i kinesiska tecken. Jag har kollat med mina kollegors dator och det visar samma resultat.
Det gör inte på engelsk version av Google Maps.

Visa bifogad bild 10243

Jag vet att det finns en hel del kinesisk investering i dessa länder nuförtiden, men har kineserna tagit över makten i dessa länder än? :rolleyes:

Haha, vilket fynd!

People's Republic of China

Lufthansas nya 747-800 imorgon till Washington DC - skall bli kul, det var inte igår man flög en ny 747...hoppas på en roligare upplevelse än i ANAs 787 i ekonomiklass för några veckor sedan, deras säten är hemska - ryggstöden är går inte att fälla, istället glider sätet framåt. Segt i 12 timmar....
Senare i veckan Sao Paulo och tillbaks med LX på fredagen. Carpirinha kanske...?
Trevlig helg !

+30 och sol mest hela dagen sista kvällen i Thailand :cool: Imorgon bär det av hem med Sk972 tja egentligen 00:25 på lördag så lite party skall jag nog hinna med :eek: Men redan på tisdagsmorgon 04:30 är det upphämtning med taxi o vidare till Landvetter för ännu en resa till underbara Ryssland :(:(

Har en del förberedelsejobb inför helgen kvar denna fredag.

Imorgon blir det att plocka upp en rejäl bil hos Avis och köra ner till Överkalix för en dags jobb. Därefter ner till Piteå för kombinerad studieresa och allmänna trevligheter. Kör sedan hem till Kiruna på tisdag kväll/natt.
Hoppas nu bara ovädersmakterna håller sig lugna och att det inte blir viltsafari längs med vägen.

Trevlig helg!

Äntligen helg! Möter imorgon upp ett par vänner (bl a Eli från bc.se) i Scandinavian Lounge på Kastrup för vidare resa till Billund. Hyrbil från Avis och lite utforskningar av Jylland. Sedan middag på Wassim Hallals Frederikshöj. Kanske en runda i Århus följt av söndagslunch på Molskroen. En helg i mattestarandans tecken helt enkelt. Ska också bli kul att flyga ATR-72, det var inte igår för egen del.

Nästa vecka blir ruskigt intensiv flygmässigt. Sex länder på sju dagar som avslutas med AF A380.

Trevlig helg alla!

Har passat på att åka till "min" kopieringsskräddare på andra sidan, Shenzhen, och få lite skjortor uppsydda. Till min stora glädje kunde jag ta e-channel när jag skulle tillbaka in i Hong Kong. 30 s och igenom, istället för att stå i en tjugometerskö:D

Laddar inför morgondagens redaktionsmöte med alla nya redaktörer - heldag på kontoret med efterföljande middag och spex. Ser fram emot en toppendag med många nya idéer och planer för 2013. Då händer det™.

Toppen