Senaste nytt

Fredagstråden™

På ARN EXP på väg till stan efter en snabbis till Zürich och Luxemburg. Swiss levererade som vanligt. Har tappat plånboken mellan Hilton Zürich och Kloten så skall brottas lite med detta idag. Men först möten fram till 15:00...

Mycket jobb från resan som måste åtgärdas, men hoppas få lite tid med tjejen och hennes dotter i helgen då vi inte har något bokat (mycket ovanligt)!

Önskar alla en superhelg

Efter flyg ARN-LHR-LAX-LHR-ARN-MXP under fyra dagar är det bekvämt att vila ut på hotellrummet i Bergamo..

Jetlag är dock ingenting mot det jag känner efter en "Polsk afton" igår... (Polsk afton i Italien:confused:). Ligger och bävar för att de snart ska slänga ut mig från hotellrummet.... Hittade ingen info om utcheckning. Hoppas på 12, men i värsta fall så är det 11...

Bastu + middag ute i Härrydaskogen ikväll. Ska försöka suga åt mig det sista av det gråa regniga vädret innan jag på söndag åker till Grekland med bara en enkelbiljett bokad :cool:

Sitter i loungen på Courtyard i Hong Kong. Klockan har precis passerat 20 så serveringen indragen men såg till att fylla upp det röda i glaset. Har upptäckt att dom varierar sig mellan kycklingvingar och satayspett. Kanske stranden imorgon om det är bra väder. Sen får vi se hur det går med planerna att springa UPP till The Peak. Hade en häftig löpupplevelse för några dagar sedan. Citerar min Facebooksida (observera att jag inte förkortar Zuckenbergs Panopticon FB, det står ju för något helt annat:D):

Igår var ju nog ute på mitt hittills mest variationsrika och kontrastfyllda träningspass någonsin, och det har ju blivit en del... Startade i Sai Wans trånga gränder, sedan lätt uppför på Pok Fulam, där avgaserna brände i luftrören. 20 min senare sitter jag i en slags grönskande djungel och hör en bäck pårla och trafiken hör nästan inte. 15 min senare har jag Hong Kong Islands skyskrapor "nedanför fötterna", omgiven av grönska. 15 min senare tillbaka på betongunderlaget i Sai Wan. Det är bara häftigt det här stället!

Igår var ju nog ute på mitt hittills mest variationsrika och kontrastfyllda träningspass någonsin, och det har ju blivit en del... Startade i Sai Wans trånga gränder, sedan lätt uppför på Pok Fulam, där avgaserna brände i luftrören. 20 min senare sitter jag i en slags grönskande djungel och hör en bäck pårla och trafiken hör nästan inte. 15 min senare har jag Hong Kong Islands skyskrapor "nedanför fötterna", omgiven av grönska. 15 min senare tillbaka på betongunderlaget i Sai Wan. Det är bara häftigt det här stället!

Tog du gång från Hong Kong University vid Pok fu lam till Victoria Peak?

Sitter på kontoret med ett snövitt Kiruna utanför fönstret och har skickat iväg lite fakturor som avslutning på den här dagen.
Vanlig arbetshelg för min del, men det ska väl inte hindra att få i mig lite gott ikväll. Det vankas egenhändigt tillverkade älgfärsburgare och säkert något lämpligt flytande till det.

Var ju iväg till Piteå i början av veckan. Hann precis lämna Kiruna innan snön la sig. Dock blev färden hem på tisdag natt inte helt händelselös. Blötsnö en stor del av vägen och rejält grisigt i omkörningsfilen. Läg därtill en hel del renar och rävar. Körde vid 21:45 och var hemma i bostaden runt 03:00. Dagen där på hade vi stor verksamhetsplanering och det kändes väl att 3 timmars sömn inte var tillräckligt, om man säger så...

EDIT: Ligger dessutom back med att läsa Jacobs reserapporter, så det är en del att ta igen där... :)

Ca 25 grader och sol, beror lite på vart i "bay area" du ska, det är ju lite varmare öster ut än längst ut vid kusten (

Det var väl Mark Twain som sa: "The coldest winter I ever saw, was the summer I spent in San Francisco" :cool: Tar man sig bara över bron är det som en helt annan värld.

Ja, jag har köpt fleecetröja på Fishmen's Wharf i juli. Skulle dock gärna vara där och se Giants och Cardinals i NLCS...

Toppen