Senaste nytt

Fredagstråden™

Oj vad tiden flyger. Varit riktigt mycket de senaste veckorna, så i kväll tar jag det bara lugnt och skönt i soffan, framför TVn med slösurfande och allmänt roligt.

En sådan där kväll när man bara sitter och känner sig riktigt nöjd och glad med andra ord! :) Trevlig helg alla!

I Boston kan rekommendera Bukowskis tavern om du gillar öl. De har också bra hamburgare och nachos med "white trash cheese dip". Mycket gott. :)

Sista filandet på powerpoint presentationen innan det är dags att packa väskan och ge sig iväg till det väntande konferensrummet. Klockan 12.30 kör vi igång planeringsmöte och kick-off med nya redaktionsteamet.

Ska bli väldigt spännande och känns fantastiskt kul att vi äntligen kan komma igång. Det har gått åt många många timmar till att läsa ansökningar, hålla intervjuer, prata idéer och försöka koordinera tider och platser för att nå fram till dagens kick-off. Men nu kör vi! :)

Då har man gjort ett dagsverke i Överkalix och avslutat med en god middag.
Är trött som ett psyk nu och sitter på rummet och funderar på om jag ska idas ta en liten rackare innan det blir sova av.
Överkalix by night känns inte som ett alternativ just nu...
Tänker ta en fet sovmorgon imorgon och sedan sätta fart ner mot Piteå.

Avis hade strul imorse. Hela deras datasystem låg nere över hela världen, så det blev att fylla i alla papper manuellt. Det gjorde att jag blev försenad ner hit. Hade dessutom tagit till lite för lite med körtid. Tack och lov var det ingen trafik att tala om så jag hann ner i tid tills resten av gänget skulle dyka upp. Fick dock ingen förberedelsetid att tala om, så det var koncentration till max som gällde för att reda upp dagens jobb.
På det hela taget blev det i alla fall en lyckad dag.

Helgläsning? Ar du också en som är någorlunda iPhone, iTunes, iPad, iPaid? Här kommer en mardröm och ett larm som ringer i ett: How Apple and Amazon Security Flaws Led to My Epic Hacking | Gadget Lab | Wired.com

In the space of one hour, my entire digital life was destroyed. First my Google account was taken over, then deleted. Next my Twitter account was compromised, and used as a platform to broadcast racist and homophobic messages. And worst of all, my AppleID account was broken into, and my hackers used it to remotely erase all of the data on my iPhone, iPad, and MacBook.

Läste hela artikeln i senaste The Week och måste säga att just pga denna artikeln har mina investerade 500 USDM miles för prenumrationen betalat av sig med råge.

Jaha, även här i USA har det nog blivit lördag, jag börjar tappa kollen över vilka dagar det är när man varit här i nästan 3 veckor nu så trodde det var fredag idag. Har hunnit med San Jose, Santa Cruz, Morro Bay, Los Angeles, Las Vegas, Bishop, State Line, Reno och Sacramento så imorgon bär det av till San Fransisco igen och sen hemresan med LH 455 på onsdag (17/10) från SFO till FRA (och sen vidare på SK FRA-ARN-LLA).

Något speciellt jag ska göra i SFO nu sista dagarna tycker ni?

PS: Kan någon titta hur det ser ut med hur fullbokat LH 455 är?

Helgen ska spenderas med sjöfågeljakt i St:Anna skärgård tillsammans med 2 lumparkompisar. Kan hända att det slinker ner någon öl och lite single malt....

Toppen