Senaste nytt

Fredagstråden™

För den som inte vet så registrerar man sig på wifi:t genom att klicka på gratisknappen, lämna namn, e-post och Eurobonusnummer alt. bokningsreferens.

Framme i ett regnigt Göteborg. SK446 CPH-GOT blev ca 25 min sen pga fel på navigationssystemet. Sms:et om förseningen kom precis när jag satt mig i stolen ombord. Har haft lagg på alla SAS sms ända sedan igår, såväl för check-in som annan info. Hann i alla fall, pga lite tur, med en buss som gör att jag är hemma före midnatt, vilket uppskattas.

När jag flög ARN-CPH tidigare idag kunde de bara starta vänstra motorn och sedan med hjälp av den starta den högra. Dock inget som försenade oss där. Hoppas nu att allt går vägen på onsdag, då jag har en lite mer avancerad routing till ARN. :rolleyes:

Fredag igen, denna vecka har gått fort! I vilket fal, i kväl blir det nog rätt lugnt... men, imorgon - lördag - blir det till att åka jättesnabb båt i Stockholms skärgård! Senare på dagen och kvällen blir det gäster hemma (därav min frånvaro vid BC.se evenemanget på lördag, tyvärr).

Vill passa på att önska alla som kommer till Monks imorgon en riktigt trevlig träff! Hoppas på några bilder och lite light rapportering?

Vill också ta tillfället att önska alla på forumet en riktigt trevlig helg!

Dagarna flyger verkligen förbi! Det är fredag och roliga saker är på gång: lillebror fick ett meddelande igår om att han ska packa en weekend-väska med badkläder från en av våra turkiska vänner. Väskan har han med till jobbet idag...

Mer än så kan jag inte skriva för han läser nog här på forumet :)

Ledig, Semester, Thailand! :cool::cool:
+30 o sol bara så ni vet:rolleyes:

Men flyg nörd som man är så blir det så klart "The airport club" I kväll :p:p

Sitter iloungen på Marriott Courtyard i Hong Konghit idag och alltid lika trevligt att komma till HK. Uppgraderingen från CW till First på BA var ju också trevlig. Men, man ligger hästlängder efter Cathay, ska jämför BA F och CX F snart i ett litet reportage tänkte jag.

Fullt upp med arbete i dag. Lördag till måndag i Riga, första gången. Vad får jag inte missa?

Strosa genom gamla stan å stanna på öl i alla barer du hittar, trevligt om vädret tillåter. Är det slage väder så ta en båttur genom Rigas kanaler, tror det tar ca. 30-60 min det fanns flera ställen där man kunde hoppa på.
Se om du hittar ngn tur ut till Jurmala, vackra gamla hus samt en otroligt lång strand (lär väl ej va badväder dock om man int e vinterbadare förståss ;))
Besök Centralmarknaden i Riga en upplevelse att se. Central Marknaden i Riga: Hr kan du handla allt - Centraltirgus

Här har du lite tips. Saker du inte får missa i Riga - Vagabond

Fredag, ledig helg. Skönt. Idag var jag och hämtade bilen som var på lagning... 11 000 kr gick det på. Hurra... not!
Nåväl, annars i helgen blir det städa och diska och pyssla här hemma och funtar på att boka in en resa till Taipei... Fått för mig att det är en trevlig stad. :) Någon som vet? ;)

Toppen