Senaste nytt

Fredagstråden™

Sista fredagen på ca 13 år på samma företag... nya utmaningar på måndag i ny verksamhet... väldigt varierande känslor kan man väl lindrigt säga. På gott och ont borde det vara lugnt på (arbets)resfronten ett tag.

Kvällen bjöd på avtackning på Monks, dock på Sveavägen, men ändå :)

"Det blir en lugn och händelselös helg" tänkte jag. Men nej, det blev det inte. Fick i fredags reda på att jag blivit bevjiljad Sas MasterCard, vilket jag verkligen sett fram emot! Poäng från Lensway, Footway och Incclub trillade in. Idag lördag har det blivit lite ärenden och ett inköp av en elcykel (EcoRide Elcykel - Elcyklar med kvalité! Köp och upplev känslan med en EcoRide-elcykel. - Avenue City ) så att det inte blir lika segt att cykla 20 km till jobbet. Nämnde detta på Twitter och blev retweetad av bland annat Miljöpartiets språkrör!
Köpt elcykel så nu är alla mina transportbehov tillgodosedda. Elcykel + bilpool @Sunfleet + @vasttrafik busskort= oslagbart! #ecoride #cykel
Nu skall jag ut och ta en runda igen :)

Lönehelg och alla vänner är upptagna....... alltså ingen utgång ikväll :(. Jag vandrar nu runt hemma och försöker få tiden att gå:p

Softar lite efter en extrem vecka.
Precis upptäckt världen av Louis Jadot. Mycket trevligt vin.
Det är det som är så underbart med vin, finns alltid så mycket gott man aldrig provat förr :)
Skulle säkert bli för mycket OT men skulle vara trevligt med en tråd angående vin och fynd världen runt!

Idag lördag har det blivit lite ärenden och ett inköp av en elcykel så att det inte blir lika segt att cykla 20 km till jobbet. Nämnde detta på Twitter och blev retweetad av bland annat Miljöpartiets språkrör! Nu skall jag ut och ta en runda igen :)

Jag också började spara pengar att köpa en hybrid, efter att sett en sån på parkeringen. Men än så länge nöjer jag mig med en gammaldagscykel med aluminiumram.

Frukost kl 16 på lördag - en bra start på helgen. ;)
Ska plugga inför certifiering under nästa veckan, hösten bjuder på massa utmaningar.

Last edited:
Då sitter man uppe i luften ombord på SK1425 ARN-CPH.
Nu har de ju nyligen infört att Wifi kostar i economy. Men som EBG är det ju gratis! :)
Riktigt bra fart på detta nu och då använder jag mobilen. Sist jag testade var under gratis-för-alla-perioden och då var det ju riktigt sunkiga hastigheter.
Man kan ju alltid spekulera i orsakerna...
Kan ju dock tänka mig att inte alla kopplar upp sig nu när det är en avgift, hur modest den än må vara.

Sitter på 4C, just bakom Eco Extra, och sörplar i mig lite bubbel - Codorníu Original, Cava. Smakade helt ok idag.

Lite förvånad över att det är så få rader i Extra. Det brukar ju vara rätt så bra tilltaget på denna sträckan.

Har 3 timmar och 40 minuter att slå ihjäl på CPH. Blir nog att köpa en flaska bubbel till mor som fyller år. Får fira henne nu i dagarna, då jag måste jobba uppe i norr på hennes födelsedag om 1,5 vecka.

Toppen