Senaste nytt

Fredagstråden™

Reste hem från AMS på efterrmiddagen, hade en trevlig konversation med min stolsgranne som var på väg hem från Brasilien dit han hade rest på onsdagen :rolleyes: Han såg oförskämt fräsh ut, dessutom fick stackarn inte resa C eller F...

Reste med KLM där jag inte har någon status vilket var lite surt på AMS då man inte kunde använda fasttrack... Fick en hemsk ångest över att ev i framtidne behöva vara en statuslös passagerare...:cool: Vid ankomst till ARN möttes man av knarkhunden och 7 stadiga tullare i gången från planet. En riktig chock att de kollade AMS-flighten. Om jag inte missminner mig var det exakt samma sak från AMS i juni.

Visserligen inte fredagsaktivitet, men vi gjorde en kul och trevlig hop-on-hop-off middag i AMS. Vi åkte båt till en restaurang där vi hade förrätt, sedan åkte vi båt till nästa restaurang för huvudrätt och sedan till nästa... ja ni förstår. Trodde det skulle vara stökigt men det var kul och bra.

Flög ännu en gång ARN-HEL / HEL-ARN route idag. Nu är jag faktiskt upp på 192 avgångar på denna linje. Innan nyårsafton är jag över 200 flygningar på denna linje. Alltså ni fattar enkelt varför kallar jag denna linje som bussresa oavsett flyger jag i M eller Y. :rolleyes:

Jobbat lite och lagt så mycket tid och energi ned att flyttat all min flygdata från Flight Memory till Flight Diary på grund av den sist nämnd har bättre funktionalitet och grafik.

Tommy Palomäki | Flightdiary

Fredag imorgon igen... Känns bra!

Det blir nämligen en liten sväng med BA över till London. Samling med grabbarna på ARN imorgon förmiddag, kanske några kalla, möjligen ett loungebesök, kanske några kalla till och sen iväg. I helgen väntar stordåd med bland annat Fulham-Manchester City på programmet.

Kommer troligen vara rätt trött när jag checkar in på Galleries Club på söndag arvo...

Ja, då var det dags att gå hem från kontoret och se fram mot helgen.
Och - ja, det snöar faktiskt!
Mer av den varan utlovas tydligen för natten...
Here we go! :eek:

Ja, då var det dags att gå hem från kontoret och se fram mot helgen.
Och - ja, det snöar faktiskt!
Mer av den varan utlovas tydligen för natten...
Here we go! :eek:

Här väntas det bli 31 grader i dag, så snön lär dröja lite.
Lite nostalgi dök upp på Facebook-feeden:
320406_10151107960885326_763034780_n.jpg

Annars väntar en lugn helg med studier. Kanske planera lite för min eventuella NGO-RGN-YVR-SFO-NGO-resa kring jul och nyår. Tips mottages tacksam i PM!

Packar väskorna för att checka ut från JW Marriott Chongqing (efter 886 nätter i streck). Ett stopp i HK på vägen hem och landar i Göteborg söndag kväll. Sen bor jag åter i Sverige - detta kommer att kännas ovant.

Funderade lite på mitt val av destination när jag kollade väderprognosen.... kanske skulle förlänga min stop-over... :cool:

CKG-HKG-GOT.jpg

Åh, fredag igen. Hela dagen och helgen kommer vara fylld med tentaplugg inför första tentan på tisdag. Sen blev allt lite bättre när Telia fick för sig att skicka med iPhone 5 igår! Det gillades starkt. Ser fram emot att leka med den i helgen.

Hoppas inte rob74 har någonting emot att behålla snön för sig själv?

Fredag:

Stockholm-Alvesta med 1kl SJ Snabbtåg 537 kl 14.14 fvb "sommarhuset" i Osby efter byte till Öresundståg. Leif Mannerströms trerätters vid sittplatsen. Ser fram emot att SJ byter till sex nya menyer från 1 oktober:)

I helgen väntar gräs- och "lövklippning", regnskurar och vila. Ser minst lika mycket fram emot nästa helg med SAS C-klass B737-800 STO-NCE. Lovar kolla om de fått upp kabinavdelaren :)

Spenderar fredag kväll i Reading och ska göra stan tillsammans med några trevliga söta damer jag lärt känna här. Jobb imorgon bitti, byte till hotell inne i London och sen utgång med drinkar på W Leicster square och sen utgång på Fabric med några andra kompisar. Kanske den bästa kombon som finns. Jobb och nöje.

Toppen