Senaste nytt

Fredagstråden™

Ja verkligen, man fick en Björnström mask att sätta på sig när man gick in i loungen idag. Oj så många Björnströmar som satt i loungen.... ska det vara så? :D :D

Flög över till Chicago i måndags med en fullbokad SK945. Servicen i C var helt ok. Inga större överraskningar utan precis vad man hade väntat sig.
Efter sedvanliga fingeravtryck och "20 frågor" så var vi på andra sidan kontrollen.
(Jag var lite seg i huvudet efter resan och när han frågade mig om vilka muséer vi skulle besöka så fick jag fram "The Surgical Museum", varvid killen tittade konstigt på mig och frågade om jag var doktor... :) Hade sett att det fanns ett sådant när jag kollade kartan och det var det enda jag kom på just då när jag stod där. :p Blev nog snackisen på hans fikarast...)
Vi hade i alla fall ett par härliga dagar i "The Windy City" med bl a arkitekturinriktad båttur på Chicago River, besök i Oak Park (där Hemingway föddes) mm.

Igår flög vi vidare med Air Canada Jazz till Montreal. Incheckningen i Terminal 2 var snabbt avklarad. Prioritykön till securityn var dock en av de längre jag sett, vilket flera andra också konstaterade. Vi hann med ett besök i Uniteds Red Carpet Club före boarding. Bemannad bardisk, med de finare vinerna/spriten till försäljning.
Vid ombordstigning tillämpades priority boarding, men Star Gold nämndes aldrig utan United Gold kom som sista i raden. Flygplanet var en Canadair CRJ-705, med 10 platser i Business och 65 i Economy
Lite roligt var att de inte hade servering (förutom en påse snacks) ombord då de kallade flighten för "för kort". Möjligen med Kanadamått, då. Flygningen tog 2 timmar...
Å andra sidan fick vi öl mm gratis, eftersom kreditkortsläsaren var ur funktion! :D
Väl framme var dörrarna till terminalen låsta, så vi fick vänta nästan en kvart på att få komma in i terminalen. Därefter en kilometerlång kö till immigrations och sedan lika lång kö till tullen.
Efter det bestämde vi oss för limousinservice istället för taxi, då taxikön var lika lång som de båda förra köerna. Det var värt 55 dollar att slippa det...

Avslutade sedan kvällen med att jag och flickvännen firade 5-årsdag på en trevlig restaurang med god mat och härliga viner!

Last edited:
Bästa fredagen på länge..ja bästa fredagen i mitt liv...igår kl 8.29 föddes min son, Leo och var då 51 cm lång och vägde 3415g och mår som en prins.
Givetvis har hans väska min extra Pandion Tag vilket höjer ögonbrynen på många i köket här på BB sthlm Danderyd ( många resande här )

Klart att grabben ska ha en Pandion Tag..

Bästa fredagen på länge..ja bästa fredagen i mitt liv...igår kl 8.29 föddes min son, Leo och var då 51 cm lång och vägde 3415g och mår som en prins.
Givetvis har hans väska min extra Pandion Tag vilket höjer ögonbrynen på många i köket här på BB sthlm Danderyd ( många resande här )

Klart att grabben ska ha en Pandion Tag..

Stort grattis Torbjorn!

Jättestort grattis Torbjörn! Vi siktar på nedsläpp om cirka 10 dagar på Danderyds BB :)

tack...hoppas ni hamnar på Vån 9...mycket lugnare och fräschare här uppe än på första och fjärde våningen kan jag säga...

Tack alla för era kommentarer, det här är något helt nytt på alla sätt och vis men jag e en djäkel på att klara mig på minimalt med sömn så det kommer inte vara något bekymmer.
Nu avnjuts en 50 årig skumpa vid sängen...mums...

Igår flög vi vidare med Air Canada Jazz till Montreal. Incheckningen i Terminal 2 var snabbt avklarad. Prioritykön till securityn var dock en av de längre jag sett, vilket flera andra också konstaterade. Vi hann med ett besök i Uniteds Red Carpet Club före boarding. Bemannad bardisk, med de finare vinerna/spriten till försäljning.

Jag har hört att man får betala för drinkarna i United Red Carpet club, har inte varit i en sådan själv. Hur fungerar det?

Grattis! Det är ett otroligt stort ögonblick.

Toppen