Senaste nytt

Fredagstråden™

Man har ju hört mycket positivt om Air New Zealand på detta forumet. Denna safety video säger väl en hel del. Alla kanske inte har sett den så jag bäddar in den nedan.

[video=youtube;3iaTEgoezNQ]http://www.youtube.com/watch?v=3iaTEgoezNQ[/video]

Sitter i skrivande stund denna fredag på X2000 och denna 1kl vagn blev extra insatt men den är i det närmaste tom, jag och 2 andra som sitter här. Snart är det dags att gå av på Arlanda och checka in mot CPH. Det blir närmare två timmar i Star Alliance loungen. I Copenhagen denna helg är det Song and writers festival.

TGIF!!

Håller på att avsluta så mycket som möjligt innan det är dags för helg. Att-göra-listan i Things blir bara kortare...

Nästa vecka blir intensiv med sista fixarna innan vi tar bort Beta-taggen på BusinessClass.se och kör "på allvar" :)

På väg till Arlanda om 30min. Skall iväg till Oslo på lite kalas i helgen.

Inte helt tillbaka (mentalt) i vardagen efter min underbara resa till Curacao, Miami och DC. Men kom ihåg i veckan att jag åker jo till San Diego samt Denver om fem veckor :) Innan dess blir det 3x London och 3x Zurich skulle jag gissa.

Denna helgen blir det att utforska lite mer av Shanghai då jag ändå varit här och jobbat sen i onsdags kväll. Sitter i skrivande stund i loungen på Courtyard Puxi och drinkbuffén har precis ställts fram. :)

Trevlig helg!

8 dagar till jag får flyga till USA Minneapolis + Las Vegas... Svårt att hålla sig i skinnet nu. Har ju inte suttit i ett flygplan sen innan sommaren så jag har nästan vart rädd att mitt konto på denna site skulle stängas av admin. ;-)

Någon som har koll på vad JW Blue kostar på FRA förövrigt?

Bara fåtal dagar kvar till lansering nu, så en stor del av helgen kommer nog användas till de sista förberedelserna.

Om vädret visar sig från sin bättre sida är det också filmfestival med utomhusbio i Rålambshovsparken onsdag-söndag. Alltid trevligt.

Någon som har koll på vad JW Blue kostar på FRA förövrigt?
http://www.heinemann-dutyfree.com/frankfurt_en/spirits/whisky/scotch-whisky?limit=300

Skulle vara lite intressant att höra var man köper denna billigast i världen. Jag är också ett fan av JW Blue.

Bara fåtal dagar kvar till lansering nu, så en stor del av helgen kommer nog användas till de sista förberedelserna.

Då businessclass.se går ur officiell beta? Hur kommer detta se ut rent formellt? Skumpa på Café Opera med inhyrda DJs?

http://www.heinemann-dutyfree.com/frankfurt_en/spirits/whisky/scotch-whisky?limit=300

Skulle vara lite intressant att höra var man köper denna billigast i världen. Jag är också ett fan av JW Blue.

Det finns en "Best Duty Free Finds" tråd på FT som listar populära duty free föremål (såsom JW Blue, Veuve Clicquot, Marlboro limpor etc) och vad de kostar för tillf på olika ställen i världen. Tyvärr har den vart dåligt uppdaterad de senaste 6 månaderna. Undrar om man skulle ha något likannde här på BC?

Last edited:
Tar det lugnt ikväll då turen till Frankfurt är ganska tidig för en morgontrött person. Söndag eftermiddag spenderas på ett division två-derby. FSV tar emot Eintracht och det är nära flygplatsen så direkt efter match bär det hemåt igen.

Det finns en "Best Duty Free Finds" tråd på FT som listar populära duty free föremål (såsom JW Blue, Veuve Clicquot, Marlboro limpor etc) och vad de kostar för tillf på olika ställen i världen. Tyvärr har den vart dåligt uppdaterad de senaste 6 månaderna. Undrar om man skulle ha något likannde här på BC?
Det kan nog bli populärt. Sätt igång en bara nästa gång du hittat något prisvärt!

Toppen