Senaste nytt

Fredagstråden™

jaha fredag igen, avverkat gymmet ( nej jag är inte typen som somnar i soffan med chips/godispåsen i knäet ) och ska se om man inte ska ut och jaga tant blå och farbror gredelin med hojen en sväng...

Efter en lång och galet svettig dag kommer jag avsluta fredagen med ett glas (eller flera) Krug eller Dom Perignon i Singapore Airlines regi. :)

Tre arbetsdagar kvar innan semestern!
Dags att börja packa för KRN-ARN-ORD och efter några dagar i Chicago vidare till YUL.
Det är min första 2 för 1 via EB/AmEx som jag fick i juli i fjol. Nummer två anlände nästan på årsdagen för några veckor sedan. Får se vad jag kan hitta på med den...

ARN-ORD på SK945 verkar helt utsålt. Totalt 10 stolar över alla klasser som inte är pre-reserverade.
Vi sitter på 2A och B.
Någon mer från BusinessClass ombord?

Måndag 15/8 ARN-ORD SK 945
Måndag 29/8 ORD-ARN SK 946

Attachments

• Chicago C.jpg
    Chicago C.jpg
    11,6 KB · Visningar: 187
  • Chicago.jpg
    Chicago.jpg
    88,1 KB · Visningar: 152
Last edited:
Tre arbetsdagar kvar innan semestern!
Dags att börja packa för KRN-ARN-ORD och efter några dagar i Chicago vidare till YUL.
Det är min första 2 för 1 via EB/AmEx som jag fick i juli i fjol. Nummer två anlände nästan på årsdagen för några veckor sedan. Får se vad jag kan hitta på med den...

ARN-ORD verkar helt utsålt. Totalt 10 stolar över alla klasser som inte är pre-reserverade.
Vi sitter på 2A och B.
Någon mer från BusinessClass ombord?
Enjoy! . a

Jag står i evighetslånga kön till gränskontroll på Peking flygplats.

Jag har redan stått här över 20 minuter och det ser ut som om de tar lika lång tid fram till min tur..

Det är verkligen dags för Kina att skaffa Fast track-kö.

Jag har redan stått här över 20 minuter och det ser ut som om de tar lika lång tid fram till min tur..

Måste verkligen ha haft tur när jag var där i julas. Tog mig hela 5 minuter att ta mig igenom gränskontrollen både när jag skulle in och ur landet.

Skönt dock att PEK erbjuder fritt Internet till alla. varför har inte alla flygplatser detta

Måste verkligen ha haft tur när jag var där i julas. Tog mig hela 5 minuter att ta mig igenom gränskontrollen både när jag skulle in och ur landet.
Många internationella flighter ankom samtidigt när min flight anlände till Peking.
Det var 2 flighter från Vancouver, Seoul, Tokyo, Hanoi osv.

Skönt dock att PEK erbjuder fritt Internet till alla. varför har inte alla flygplatser detta

Jag har köpt "2 numbers in 1 SIM card" när jag var i Hong Kong, för då kan jag komma åt Facebook även on jag använder kinesiska teleoperatörs nät med min mobil.

Ett sådant SIM kort med 50 HKD kredit kunde man köpa för 60 HKD.
Sedan kan man beställa datapack som t ex 100 MB för 15 HKD i månaden.

Jag har stått i den kön i flera dagar (dock inte vid samma tilfälle, utan sammantaget :)). Har man otur kommer man precis efter en bunt andra flighter.
Kinesiska gränskontrollanter har aldrig haft bråttom :-(
Fast track vore bra, men effektivare/snabbare kontroller vore ännu bättre.

Kinesiska gränskontrollanter har aldrig haft bråttom :-(
Jag måste dock säga att den i Shanghai varit väldigt effektiv samtliga gånger jag varit där. Dom har t.o.m en liten panel vid disken där man kan välja hur nöjd man är med immigration upplevelsen (fyra val).
Ger ju vissa indikationer på att de tar det ganska seriöst i alla fall.

Toppen