Senaste nytt

Fredagstråden™

AHO: Är det standard för bmi att tillåta transfer igenom redan besökta flygplatser eller är det ovan bokat som två singel-legs?

AHO: Är det standard för bmi att tillåta transfer igenom redan besökta flygplatser eller är det ovan bokat som två singel-legs?

Bokning 2 är bokad som 2 enkelresor.
Men det är inga problem att boka som vanlig t/r biljett som ovan.

Det som du INTE kan göra är att ha side trip.
T ex. Stockholm-Bangkok-Singapore-Bangkok-Taipei

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Däremot du kan göra stopover med surface sector(resa på egen hand) med bmi miles.
T ex Stockholm-Newark //resa på egen hand// Washington-Buenos Aires

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det blev en lite mindre trevlig fredageftermiddag när man fick höra om den stora explosionen i Oslo.

Hoppas ingen här är drabbad.

I övrigt glädjer jag mig åt att äntligen få ordentlig semester.

Själv njuter jag av min första semesterdag! Ska ta det lugnt en vecka och sedan åka till USA en vecka.
Det här som hände i Oslo la ju dock verkligen lite sordin på fredagsstämningen...

Var på en jobbsväng till Tärendö i torsdags. Hertz uppgraderade mig till en Volvo V70 D. Helt ok!
Det som inte var ok var att köra 15,3 mil hem i solregn med solen mitt i ansiktet och därför nästintill noll sikt på vägen. Lägg till lite norrländsk viltsafari med promenerande ren i motsatt körfält, en räv som satt och käkade vid vägkanten och bara stirrade på mig när jag passerade samt ett gäng lämlar som rusade över vägen.
Nu försöker jag bara bli av med min förkylning samtidigt som jag måste jobba.
I alla fall bra att förkylningen kom nu och inte just innan Chicago/Montrealresan om ett par veckor...

Äntligen fredag! Det vart ARN-CPH-ARN i måndags-tisdags. Så nu står det på min EuroBonus-sida på SAS.se att jag endast behöver 8st kvalificerade flygningar för att bli uppgraderad till EBG :) Oh happy days! Lång har veckan varit men nu är den snart lika finito som dogge doggelito!

TGIF!!

Tittar på St Kilda vs Fremantle på LIVEAFL.TV | Live Home och vi vinner - ser ut som att vi går till final i år igen! :)

Soligt utanför mitt fönster i Stockholm. Tror jag ska sticka och tvätta nya kombin innan jag åker hem.
Har ni några sköna helgplaner? Jag är på baby-jour för nu är det bara 3.5 vecka innan Little Bjornstrom (projektnamn) landar hos oss!

En vecka kvar att jobba innan det bär iväg över pölen för två veckors semester.
Den sega sommarförkylningen vill inte ge sig. Var och varannan här i Kiruna verkar ha åkt på eländet.

Toppen