Senaste nytt

Fredagstråden™

jag ska ut och leka med turbo hojen...440 hk på 210 kilo är ren kärlek..framför att då man får förnedra ferrari och labo och alla andra trötta bilar som kommer ut på vägarna :)

Befinner mig just nu i den mycket trevliga staden Singapore!

Skulle från början åkt SAS CPH-BKK (Uppgraderad från EcoExtra till Business via Optiontown) och Thai BKK-SIN (Economy). Efter många timmars väntan på CPH cancellerades min flight på grund av motorfel och jag fick spendera resten av natten på Hilton. Trodde inte att min uppgradering skulle gälla något mer, men jag fick mig en trevlig överraskning när jag kollade in checkmytrip.com på morgonen. SAS hade bokat om mig till FRA-SIN med Singapore Airlines i Business! Jag klagar inte! :cool:

Fast den här bilen kanske snarare räknas som flygplan, iaf skulle jag gärna lekan med den så här på en fredag :)

njaaee jag har faktiskt kört mot vassare bilar än Bugattin ( 0-100,200.300 ) där dom försvann som en prick i backspegeln.
Bland annat en 1500hk Lambo och den med många andra får stryk.

Har ej testat toppfart på hojen men jag reser framhjulet i 350+ på gasen.
Men dom kan oftast hålla högre kurvhastighet.

Anledningen till det är att dom inte får ner effekten i backen utan spinner bort effekten.
Samt att många sportbilsägare inte vet hur dom ska göra för att inte spinna bort sig.

Skulle från början åkt SAS CPH-BKK (Uppgraderad från EcoExtra till Business via Optiontown) och Thai BKK-SIN (Economy). Efter många timmars väntan på CPH cancellerades min flight på grund av motorfel och jag fick spendera resten av natten på Hilton. Trodde inte att min uppgradering skulle gälla något mer, men jag fick mig en trevlig överraskning när jag kollade in checkmytrip.com på morgonen. SAS hade bokat om mig till FRA-SIN med Singapore Airlines i Business! Jag klagar inte! :cool:
Ja jäklar en sådan uppgradering!

Själv är det sista semesterdagen på 5,5 månaders pappa-"semester". På måndag åter tåg till jobbet varje dag och inte längre mina egna tider. Skumt.

Har precis käkat en riktigt god middag på Phulay Bay (Ritz-Carlton Reserve). Måste säga att Phulay Bay är så bra som jag kom ihåg det!
Nu blir det en complimentary Singha och sen sova som en stock i 4-meters sängen.

Regnig Fredag på västkusten, imorgon ett par dagar till London med BA (billiga business biljetter)...

Trevlig Helg & Sommar

Har precis renoverat klart för dagen. Har tagit upp ett stort hål i en vägg där det ska upp ett halvgenomskinligt foto i nästa vecka samt slipat lite på en spegel jag håller på att bygga.

Imorgon kväll bär det av till FRA för att fixa flighterna som behövs för LHs status-match. På söndag har jag bestämt mig för att ha lite roligt där nere, så en Porsche Boxter är bokad över dagen. ;) Den borde gå att skrämma upp i lite högre fart än min 9000 Aero. (Eller iaf hantera sig bättre i farter över 200km/h)

I den här veckan(och idag) har jag hjälpt mina vänner att boka sina bonusresor. Så tycker jag har gjort mycket nytta (för dem).:)

Den första är Stockholm-Bali-Beijing-Stockholm.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-ZRH LX C
ZRH-BKK TG C
BKK-DPS TG C
/destination/
DPS-SIN SQ C
SIN-PEK SQ C
/stopover/
PEK-CPH SK C
CPH-ARN SK C

90,000 US DM miles + 632 SEK per person

---
Den andra är Stockholm-Beijing-Taipei-Athens-Stockholm

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-ZRH LX C
ZRH-BKK LX C
/stopover/
BKK-TPE TG C
/destination/
TPE-BKK TG C
BKK-ATH TG C
/transit inom 24 timmar/
ATH-ZRH LX C
ZRH-ARN LX C

37,500 bmi miles + 255 GBP cash + 388 GBP skatt per person

Det tog 20 min för bmi bokning medans bokning hos US Airways tog över 1 timme att validera rutt/kalkylera skatter.

Konstig nog att det är bmi som erbjuder call back när det blir lång väntetid. Däremot US Airways har ingen option som de ringer tillbaka när validering/kalkyl är klara. :eek:

Toppen