Senaste nytt

Fredagstråden™

Fredag och regn, hoppas på i alla fall lite sol till helgen...

Vi och en armé av rekryterare har letat efter en MySQL databas-tekniker/admin hit till Tokyokontoret i snart fem månader utan lycka, chefen berättade precis att sista jobbsiten plockat ner annonsen :(

*host*
Känner ni någon som vill jobba i Tokyo med MySQL, skicka åt mitt håll så blir jag evigt tacksam (och slipper göra två jobb)...
*host*

Det uppstod lite drama här på FRA när min Thai representant skulle fast-tracka mig förbi säkerhetskontrollen (jag flyger F). Polisen som satt i båset körde en hård linje på att alla måste köa och resultatet var ett något högljutt argumenterande mellan min eskort och polisen som fick de smockfulla köerna runt oss att vrida på huvudet. Till slut lessnade min rep och tog med mig långt ner till slutet av alla säkerhetskontroller och fast-trackade mig där istället.

När han sedan eskorterade mig bort till Senator loungen på B-piren så hade vid detta laget blivit rejält uppjagad och sa saker om polisen som inte är kompitabel med nuvarande tysk lagstiftning. Låt oss bara säga att det hade relationer med sidnummret för föregående sida denna post hamnar på.

Sitter nu här i Senator loungen och inser att jag glömt växla till baht, doh! Finns det växelkontor på Suvarnabhumi som inte rånar en?

Sitter nu här i Senator loungen och inser att jag glömt växla till baht, doh! Finns det växelkontor på Suvarnabhumi som inte rånar en?

Jo då det finns automater direkt efter passkontrollen före bagagebanden och även några växlingskontor på samma ställe.
Fasttrack och tyskar kan vara intressant ibland :mad:

Oj vilken upplevelse! Fanns det ingen crew/personal säkerhetskontroll de kunde ha nyttjat?

Måste för övrigt ha känts lite konstigt att få eskort till en Senator lounge.

Det finns ett flertal, bland annat en mitt i bagagehallen (där det också finns bankomat).

Tack för svaren agående växelställen på BKK. Själva frågan var väl egentligen om de som finns är pålitliga men eftersom ingen sagt annat får jag anta det.

FRA är förövrigt sådär sedvanligt förvirande. Tittar man på departures sidan på deras site så står det att TG921 går från terminal 1C men gate B46. Hade jag inte haft en thai-representant som vallade mig så hade jag säkerligen slutat upp på en ordentlig omväg.

Trevlig helg från den grekiska ön Agistri! Precis varit och firat den lokala kyrkans namnsdag med att äta helgrillad gris. I övrigt är det cirka 27 grader i skuggan från den gassade solen:cool:. Ikväll blir det hemgrillad beef från lokala slaktaren med lokalproducerat rosévin! Ni får ha det så trevligt på träffen ikväll, lite synd att man inte kunde komma. Nej, nu blir det till att knäcka en till kall öl så att man inte blir uttorkad ;)

Fredagstråden™

Landade nyss på ett regnigt Arlanda, passar på och lunchar här ute nu innan färden går mot sthlm. Ska prova radisson vid centralen inatt, men innan det är de finfredag med Aw på monks!
Hem söndag kväll

Ledig fredag, så varit hos frisören, tvättar för fullt, ut med hunden i regnet (måttligt rolgit). Ska ställa mig och fixa köttbullar för glatta livet hade jag tänkt mig oxå. :) Annars kommer det bli en lugn och fin helg, inget direkt planerat.

Toppen