Senaste nytt

Fredagstråden™

Akkurat ikke fredag længere her, vågnede og så at der var en mail fra USDM. Tid til at Share videre! USDM>søvn...

Om 6 timer står den på tur til DMZ. Nok en god ide at sove et par timer mere nu.

Så var det till slut fredag efter två intensiva veckor. Lite omorganisationer har skett på jobbet och jag tillträder en ny tjänst i mitten av maj. Blir spännande med nya arbetsuppgifter. Veckan har som sagt varit mycket intensiv både privat och yrkesmässigt.

Stressnivån gick inte precis ner när min smarta mobil fick för sig att kasta in handduken. Blev ett snabbt inköp av en billig sak för 179kr. Då denna pryl saknade moderna funktioner såsom kamera och internet (men den hade färgskärm!), ägnades stor del av min lediga tid att leta efter ny mobil. Det bidde till slut en Xperia Z1 Compact som jag är mycket nöjd med efter att ha ägt i cirkus 24 timmar.

Helgen kommer spenderas läsandes BC då jag har 12 sidor med olästa trådar. Kommer även försöka hinna med lite trädgårdsarbete och övrigt planerande. Är ressugen igen och dividerar om det blir en resa till hem 2 i Grekland över påsk/i maj. Hittade med Lufthansa Y+C för 4200... ;)

Edit: Och försöka få ihop en reserapport om Sas Plus Longhaul :)

Last edited:
Varvar ner på Radisson Arlandia efter en galen arbetsvecka, i morgon blir det HNL, och några Mai Tai på vägen :)

Mötte upp familjen som kom till HKG igår em med AY. Sedan vidare till lägenheten som hyrts via Airbnb Western District (Sai Yi Pun). Den är helt ok, men kompakt, tvårummare på ca 25 kvadrat. Finns ju en viss pedagogik i det här, att ungrana lär sig att på vissa håll i världen bor en familj på samma yta som det egna rumet där hemma:D

Last edited:
Efter avslutad arbetsvecka blev det igår Nobelmiddag på stadshuskällaren, senare vidare på diverse barer för att dricka öl med brorsan. Lite småsliten idag men det ska nog ordna upp sig.

Toppen